Totaal aantal Berichten: 9433
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
break23m schreef:maar nooit zelf uitgetest.
Heel simpel, trek maar een steker van de koplamp en kijk of het door jou bedoelde lampje branden gaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
break23m schreef:Heb je hier wat aan: het schema van CX Basis. http://www.cx-basis.de/nachruestsatz-relais-lichtschalter-cx-s2-ei-17591.html
dit aanhouden indd heel simpel te doen hoef je geen hogeschool techniek voor te hebben gestudeerd
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zou ook voor de oplossing kiezen om het bij de koplampen te plaatsen.
Hier heeft de club plug&play; setjes voor.
Dus zonder knippen en plakken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helemaal mee eens, ik plaats ze ook bij de koplampen. Dan hoef je ook niets door te knippen.
Deze zit in de DS, in de CX zit vergelijkbare setup maar dan met CX stekkers.
Het kan uiteraard ook met 1 relais, alleen ik heb voor 2 gekozen. Bij problemen met een relais blijf je in elk geval 1 lampen houden.
René Jongejan schreef:
Dit is aansluiting 4M4.
4M4 staat voor een 4-polige bruine steker aansluiting 4, in het schema een gele draad met een zwarte huls.Ook knippen bij 3, aansluiting 3M3, dus 3-polige steker aansluiting 3, een groene draad met gele huls.
Om de draadkleuren in het schema te lezen moet je de Franse namen van kleuren kennen.
Noir, jaune, vert, rouge, marron, blue, orange, blanc enz.Zie ook https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2049046/
Kijk dank je voor de uitleg. De kleuren wist ik. Maar veel van dit soort coderingen zijn vrijwel nergens omschreven. Weer wat geleerd.
Ik ben toch gevallen voor de argumenten voor de plaatsing bij de koplampen. En herinnerde me een omschrijving in een Rubrique Technique waar t stap voor stap uitgelegd is door Leontien. Dus dat ben ik nou aan t doen, lekker pauper op straat ). Veel tijd gaat natuurlijk zitten in het mooi afwerken van de verbindingen die je maakt. Nu halverwege, morgen de andere helft.
Morgen kijk ik ook nog even naar de auto radio, de antenne om precies te zijn. Ik ontvang vrijwel niks en vroeger was dit geen probleem. Nou vermoed ik dat de nieuwe verflaag een aarde in de verbinding van de antenne draad met de antennebevestiging aan het dak. Daar zit een getand ringetje, zou dat niet contact met de massa moeten maken (dus door de verflaag heen prikken) om het signaal goed door te geven?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De antennestekker in je radio zorgt toch voor de massa voor de antenne?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:De antennestekker in je radio zorgt toch voor de massa voor de antenne?
Ook tegen het dak zit een ringetje wie met de carrosserie verbonden moet zijn
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ooit een keer een antenne gemonteerd op een Simca 1301. Te lang geleden om me dat te herinneren. Bij een CX mag dat contact gemaakt worden aan de binnenzijde van het dak hoop ik? Dan is het van binnenuit wat verder aandraaien als het goed is afdoende.
Moet indd op massa dak aansluiten
top! want er is denk ik te veel lak op gegaan om er doorheen te prikken, dus ik zal een beetje moeten schuren vrees ik. Maar Dan weet ik nu iid dat dat zeer waarschijnlijk de oplossing is. (en dat ik dus niet voor niks de verse lak loop te beschadigen)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is er dan zo’n dikke laag aan de binnenzijde van het dak terecht gekomen? Anyway: iets wegkrabben is een easy fix.
Kartelringetje komt aan de binnenkant is toch geen lak daar?
Wel als je ‘m net hebt overgespoten en gevraagd hebt ook de binnenkant mee te nemen