Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2de neus past niet zonder aanpassingen op chassis van 3de neus.
Of bij een 68er nog wel?
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Er zijn in elk geval meer voorbeelden van ID’s en DS-sen een nosejob hebben gekregen. Bij de komst van de derde neus hebben dealers de derde neus moeten monteren op net nieuw afgeleverde auto’s: klanten waren witheet dat ze volle mep hadden betaald voor een verouderde model. Heel veel later juist andersom: mensen die de tweede neus ‘puurder’ vinden en die monteren op een auto uit de jaren 70.
Bij deze IDDS kan het remsysteem en het rempedaal/remknop wellicht nog verraden of het een ID is of toch een DS. Maar dat kun je op de foto niet zien.
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mogelijk past de 3de neus wel zonder grote aanpassingen op een ouder chassis, dat weet ik niet.
Van de 2de neus op nieuwere DS zit het vaak allemaal niet netjes. Het is uiteraard echt netjes te maken, maar kost natuurlijk tijd.
Vorig jaar zelfs nog een ID gezien uit 74 met 2de neus erop, de deuren hebben dan al de inliggende klink en laatste type dashboard. Dat klopt gewoon niet…
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb altijd begrepen..
Dat alleen de gaten voor het voorscherm voor in de snip gewijzigt zijn.
Kwestie van nieuwe boren en klaar.
Zoals ik begrepen heb.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat er ook een verschil in lengte van de snip was.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
In ‘67 zijn nog 2e neuzen geleverd, dus mogelijk een 67er die laat op kenteken is gezet…
En daarna opgeleukt naar Pallas en misschien ook nog een 21 blok erin gelepeld. Of de achterklep met embleem zat ook bij de opleuk actie en zit er gewoon een DV in…
Maar feit blijft dat ie niet helemaal origineel is. Omgekat blijft natuurlijk wel mogelijk.
Toch is het een mooie kar…
Ik weet verder niets van deze DS, maar een vreemd geval is het wel. Wel een heel mooi geval trouwens.
Deze foto van de achterkant vond ik op Flickr, waar ook de logo’s op de achterklep te zien zijn.
Citroën ID 19 1968 by Ardy van Driel, on Flickr
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En de extra RVS sierlijst die ze in Vorst gebruikte op de Pallas.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
XBXG schreef:Ik weet verder niets van deze DS, maar een vreemd geval is het wel. Wel een heel mooi geval trouwens.
Deze foto van de achterkant vond ik op Flickr, waar ook de logo’s op de achterklep te zien zijn.
Dit is de DS van Dan van Auto Renaissance. Is idd een ID19 uit 68 die hij al heeeeel lang heeft en een aantal jaar geleden heeft opgebouwd met veel originele nos spullen tot een 65-er pallas met een DX2 blok en handgeschakelde 5 bak. Wel een LHM auto met de accu aan rechterkant. Zelfs de remknop,ds dashbaord met jaeger tableau zitten erin. Er is echt niets vergeten.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dan is het wel een heel nette ombouw - het rempedaal blijft meestal zitten en is dan de ‘give-away’ om de ombouw te traceren.
ziet erg heel erg mooi uit
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:2de neus past niet zonder aanpassingen op chassis van 3de neus.
Of bij een 68er nog wel?
Tweede neus, derde neus: het past allemaal op het chassis vanaf 1962. Hooguit zal je een paar kleine aanpassingen moeten doen. Voor het plaatsen van een derde neus op een chassis van een tweede neus bestaat zelfs een ombouwset met wat beugel, origineel door Citroën zelf geleverd. Op mijn 67’er cabriolet zat zo’n set: de auto was binnengekomen als “oude neus chassis” en gedurende de bouw van de auto, wat ff duurde bij chaperon, kwam de derde neus uit. Dat kon natuurlijk niet dus kwam er een derde neus op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
CLL Martin schreef:XBXG schreef:Ik weet verder niets van deze DS, maar een vreemd geval is het wel. Wel een heel mooi geval trouwens.
Deze foto van de achterkant vond ik op Flickr, waar ook de logo’s op de achterklep te zien zijn.
Dit is de DS van Dan van Auto Renaissance. Is idd een ID19 uit 68 die hij al heeeeel lang heeft en een aantal jaar geleden heeft opgebouwd met veel originele nos spullen tot een 65-er pallas met een DX2 blok en handgeschakelde 5 bak. Wel een LHM auto met de accu aan rechterkant. Zelfs de remknop,ds dashbaord met jaeger tableau zitten erin. Er is echt niets vergeten.
Kijk, dat is informatie waar we wat aan hebben. Bedankt!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik heb zelf een 68er derde neus omgebouwd naar een tweede neus.
Je moet 2 gaten boren om de bumperbeugels te bevestigen aan het chassis.
Er is zelfs een afdekplaat verkrijgbaar om je derde neus kinnebak te blijven gebruiken.
Eens een DS altijd een DS.
Een D Super uit 1973, laatst gespot in Amsterdam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX