Centraal sluiten
keesjansen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 01 april 2006 08:26 PM

Ben in bezit van xsara coupe 2000 helaas kan ik mijn kofferdeksel niet meer centraal sluiten (portieren gaan wel zoals het hoort). Vind het instructie boekje niet helder op dit punt, wat doe ik verkeerd en hoe controleer ik dat.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 april 2006 08:33 PM
  [ # 1 ]

de kofferbak hoort gewoon op slot te gaan.
gaat de kofferbak wel mee open bij het ontgrendelen?

klinkt anders als een electrische storing.

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 02 april 2006 02:59 PM
  [ # 2 ]

Hoor je toevallig bij het openen en dan iets bewegen van de achterklep wat rammelen in de klep?

Zo ja: dan is zeer waarschijnlijk het kunstof “oog” van de slotmotor eraf geschoten (deze ligt dan in de klep te rammelen). er is dan geen verbinding meer van de slotmotor naar het kofferslot en werkt de klep niet meer mee met de centrale vergrendeling.

Andere opties zijn:
Slotmotor defect
Bedrading in doorvoerrubber kofferklep doorgesleten of een draadbreuk.

Profiel  

keesjansen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 19 mei 2006 12:06 AM
  [ # 3 ]

Constante stroomdraad trekhaak

Ik wil met mijn Xsara coupe 1.6 een caravan trekken, uiteraard wil ik dat het biertje voor op de camping lekker koel uit de ijskast van de caravan komt.
Op mijn stekker van de trekhaak zit geen constante stroomdraad, (volgens mij pool nr 2) Hoe kan ik op een simpele manier deze stekker voorzien van een constante stroomdraad en waar pak ik hem op?

Bij voorbaat dank voor de tips.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 19 mei 2006 12:49 AM
  [ # 4 ]

Re: Constante stroomdraad trekhaak

keesjansen schreef:

Ben in bezit van xsara coupe 2000 helaas kan ik mijn kofferdeksel niet meer centraal sluiten (portieren gaan wel zoals het hoort). Vind het instructie boekje niet helder op dit punt, wat doe ik verkeerd en hoe controleer ik dat.

Dít zit hem waarschijnlijk in de doorvoer tussen de carrosserie en de klep, daar wil wel eens een draadbreuk ontstaan….

keesjansen schreef:

Ik wil met mijn Xsara coupe 1.6 een caravan trekken, uiteraard wil ik dat het biertje voor op de camping lekker koel uit de ijskast van de caravan komt.
Op mijn stekker van de trekhaak zit geen constante stroomdraad, (volgens mij pool nr 2) Hoe kan ik op een simpele manier deze stekker voorzien van een constante stroomdraad en waar pak ik hem op?

Bij voorbaat dank voor de tips.

...en voor het kouwe pilsje kun je het beste een (gezekerde) draad rechtstreeks vanaf de accu trekken. Hou er echter wel rekening mee dat het mistachterlicht op de caravan ook verplicht is. Daar wordt nu vaak pool nr twee voor gebruikt. Eigenlijk omtkom je er dus niet aan om een 13-polige stekker te gaan monteren…

Gr Martijn

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook