Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goedenavond.
Nu ben ik aan het kijken naar relais met zekering..
Kom ik ze tegen en kijk effe verder staan er ook relais op met diode ( 1 richting verkeer) waar voor worden deze gebruikt….
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Die diode beschermd de aansturende electronica tegen het feit dat de spoel een “inductie” heeft, als je die afschakelt kan er door de inductie een spanning op komen, die mogelijk de uitgangstrap van de electronica kan beschadigen. Dat is met name een probleem als je poorten direct met een IC wilt aansturen, de meeste uitgangstransistoren kunnen meer hebben.
To err is human, not to err is divine.
Wel mooi hoor, een blusdiode erin zetten. Maar voor huis-tuin-en-keuken schakelingen in een CX (ventilatoren schakelen, lichten) niet echt nodig.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik vroeg me ook alleen maar af waar het voor was/is.
Nu het volgende ....
Wil graag centrale deurvergrendeling in de cx zetten ,maar wat is wijsheid….en welke is /zijn goed.
Prijzen variëren rond de 30 tot 50 euro…
Is dit goed spul of ...
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Was dat toen nog geen standaard equipment? Een hoop serie2 CX-en hebben niet meer de infrarood bediening (moet je heel precies mee richten op de ontvanger) maar een systeem met een zendertje. Mijn vorige CX had dat, maar welk systeem het was, geen idee.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dubbel
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan er inderdaad een systeem in zetten van een latere cx.maar dan moet ik het complete systeem gebruiken dacht ik….
De plip kun je inderdaad vervangen voor iets moderners
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://photos.app.goo.gl/Vc9G1dxPGrG9rYNDA
Na tien jaar komt ze weer op de weg
(Indirect dan )
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
top!
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zo ...de eerste dag sleutelen zit erop
Door een goede!!! Monteur.
Eerst is de hydroliek nagezien.
Her en der wat vast gedraaid ,1 wartel zat scheef.
Andere hoge druk leiding gemaakt wie naar de rem accu gaat hier zat ook een verkeerde bol op.
Oude koelvloeistof eruit en ververst voor nieuw
Daarna ontluchten en warm draaien.
Dit ging soepel en goed!
Motor mooi op temperatuur en draaide mooi en soepel.
Hoge en lage snelheid (vens)zat verkeerd om…
Maar da’s maar twee stekkertjes.
Vanmiddag zijn de remmen nieuws ontlucht.
Nieuwe benzine pomp.
Lekkage aansluiting van 4 naar 2 dicht gemaakt (uitlaat)
Nieuwe motor steun boven moest er nog tussen.
En bij de voortrein alles vast gedraaid en nagezien.
Vanavond alle onderdelen bij elkaar gezocht (klemmetjes en dergelijke )
Kunnen die er morgen ook aan.
Nu alleen nog de sporing afstellen en ze schakeld nog zwaar ...
En wat kleine dingen.
Maar goed ,het klungeld zo door.
Wel fijn dat het mechanische deel straks echt klaar is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat zijn mooie stappen! Moet bij die van mij nog eens ontdekken waarom die moeizaam schakeld als de auto echt door en door warm is na een lange rit. Is de auto spuitklaar als de technische dingetjes zijn opgelost?
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Toch nog wat kleine dingen te doen voor het spuiten.
1 deur scharnier lassen.
Wielkuipen van binnen spuiten.
Kunnen de rubber randen terug geplaatst worden (afdichting binnen / buitenscherm.
Weers zijden in de tectiel (binnen en buitenscherm)
Daarna “difinitief “vastzetten.
En dan door naar de spuiter.
Waar alleen de sponningen en deuren binnenkant gespoten worden .
Daarna verder opbouwen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
break23m schreef:nog eens ontdekken waarom die moeizaam schakeld als de auto echt door en door warm is na een lange rit.
Ik gok op lucht in het koppelingscircuit, dat uitzet bij door en door warm zijn en daardoor verhindert dat de koppeling goed vrij komt
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Had ik maar de hydraulisch bediende koppeling - maar die is in de serie 2 nooit geleverd. Maar door de hitte een iets rekkende koppelingskabel? De koppeling moet echt tot de vloer om vrij te komen, kan de afstelling daarvan eens nalopen.
Ow, dus geen kabel.
Het lijkt me stug dat de kabel dit gedrag zou vertonen bij wat warmte.
Dan zou ik de koppeling zelf verdenken, niet goed vrijkomen door verlopen afstelling,vet misschien, of komt deze ongelijk vrij? Als de bak koud is helpt de interne wrijving om de tandwielen te stoppen zodat je kunt schakelen. Als de olie goed warm is en er is nog wat wrijving op de koppelingsplaten door bijv niet goed vrijkomen, kan de bak door de verminderde interne weerstand gaan meedraaien.
Je kunt proberen de afstelling wat strakker te zetten, of misschien wel dat gewoon goed afstellen al voldoende is.