Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Beetje domme vraag misschien, maar ik heb dus c stijl rubbers die ik wil monteren.
Hoe en waar krijg ik deze er op? Moet dat ergens klemmen of moet ik deze lijmen?
Waar dienen ze eigenlijk voor, ik zie niet direct wat de functie is.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je die aan/in de onderkant bedoelt; is bedoeld tegen roesten van binnen uit door opspattend water.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Dank, dat is 1 vraag beantwoord.
Nou de bevestiging nog. Dat is onder aan de c stijl bij het uitstekende randje. Rubbers passen daar niet echt mooi overheen,maar dat moet wel kunnen passen. Vraag is nog hoe ik ze er nu op krijg en hoe dat kan blijven zitten.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als ik ver in mijn geheugen graaf zitten ze er in gedrukt. En een randje dat zorgt dat ze blijven zitten is vaak weggeroest.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
heb jij zo een rubber?:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Er zit af fabriek een randje/ lipje aan. Vaak weggeroest. Het vervangend plaatwerk heeft die lipjes ook. Het past domweg beroerd. De ervaren DS restaurateurs halen die lipjes eraf en kitten het rubber op de C-stijl vast. Ook als je het lipje laat zitten (mits het past), kit ze goed vast. Zo heb ik het ook gedaan.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Camembert: klopt, die rubbers gaat het om.
Idealist: Vermoeden had ik al, randjes ontbreken bij mij. Ik zal de rubbers ook maar vast kitten.
Ben nu mijn DS verder kompleet aan het maken en daar hoort dit ook bij. Het zijn de laatste zaken voordat mijn DS na 9 jaar helemaal klaar is….
Morgen het achterwiellager vervangen en de voorraadbol.
Het achterwiellager was de oorzaak van trillingen bij 105 a 115. Heb jaren naar de oorzaak gezocht, weet nu zo goed als zeker dat dat het is. Zo’n DS is wel een heel verhaal zeg, met sommige stukken ben ik echt jaren bezig geweest.
Nou goed, bedankt voor dit stukje van de puzzel!
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
ja die zitten vast met 2 lipjes van een plaatje dat gelast is onder in de C-stijl:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011
- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Nu snap ik het hoe ze bevestig moeten worden. Die lipjes ontbreken dus bij mij.
Ga eens kijken wat de manier is om ze alsnog bevestigd te krijgen.
If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966