Hoy
De mini’s zijn af ( waarvan er al 1 in magazine’s heeft gestaan en in de prijzen is gevallen) maar nu wil ik toch echt verder aan de traction.
hoewel de response hier lager is dan op een facebook forum toch even de kennis hier aanspreken.
Het probleem ( of toch 1 ervan) van mijn niet starten ligt dus bij de carb. toen ik de jets wou reinigen merkte ik een grote barst in de behuizing van de centrale sproeier van mijn PICB34 carbu. Toen ik goed keek bleek die rats af te zijn.
Nu staan we op het kantelpunt. koop ik voor een 130 euro een reproductie pbic34 of bouw ik de traction om naar hif44 carb?
eenvoudigste is een vervangcarbu maar ik lees zeer veel slecht over deze carbs. ze lekken, ze draaien te rijk,... met een hif allemaal zeer eenvoudig te regelen maar met solex heb ik zeer weinig ervaring.
wat is jullie 2 cent op dit?
is de reproductie 34 echt zo slecht?
is er oplossingen voor die problemen met de reproductie carbs?
is er een grote verbetering als je ombouwd naar hif?
...
MVG
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom zou je de bestaande solex carbu niet laten reviseren door een specialist?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zou die gerust willen laten doen of zelf doen ( ik reviseer hif en zenith carbs) maar de centrale jet is afgebroken en kan die nergens vinden ( of ik zoek fout)
en welk bedrijf in belgie ( bij voorkeur wvl) kan je gaan met zoeen carb?
mvg
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat soort werk laat ik in Duitsland doen bij een bedrijf wat dat zeer goed kan:
https://vergasertechnik.jimdofree.com/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heb hen even gemaild. is duitsland natuurlijk. als ik zie dat een revisie set waar het onderdeel dat ik nodig heb bij zit voor een 32pbic al 100 euro kost zal dat voor een 34 er niet ver vanaf zitten ( als ik deze al vind) dat is maar een paar euro weg van een replica. maar het is een optie.
mvg
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Replica is troep, origineel is top.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dat zegt iedereen inderdaad. maar niemand onderbouwt dit. de reden waarom? enz.
Productietechniek: Als je een precisie instrument als een Solex PBIC wilt nabouwen dan komt dat zeer nauwkeurig, en als het niks mag kosten dan gebeurt dat minder nauwkeurig, helaas. Je kunt dus geluk hebben maar ook pech.
Ik denk dat je beter af bent met een andere 2e hands , kijk eens op leboncoin ? en reviseer die dan of maak er van 2 een, als je in SU’s en Zenith’s thuis bent lukt je dat ook wel ?
Ik zou een TA met een HIF44 wel eens willen zien, maar dan moet je wel van een valstroom naar een horizontale carburateur overgaan.
To err is human, not to err is divine.
le boncoin es kijken.
en zal me wel lukken maar moet er mijn hoofd rond krijgen. fransen waren goed om iets zo eenvoudig te maken dat het niet meer eenvoudig is. ( solex brommers b.v.)
ombouw naar een hif is vrij eenvoudig en al vaak gedaan ( in engeland zelfs standaard kit voor te verkrijgen) maar een eigen inlaat voor een single ( of nog eenvoudiger voor een twin) is makkelijk te maken. soms gebruiken ze ook de inlaat van een 7a van de jaren 34 of 35 sla me niet dood maar daar zit een standaard een zijstroom carb op. enkel de flens moet aangepast worden dan.
het moeilijke deel is om van stang naar kabel te gaan. beugeltjes, gelijders,... prutswerk aanpas werk.
weet enkel niet als er veel voordeel aan is.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb zelf een replica 34 op mijn trax gezet, deze gaf in het begin problemen; Vlotternaald dichtte slecht af, vlotter lek. Na het oplossen van deze problemen (naald en vlotter vervangen door originele oude solex) probreemloos 4000 km gereden.