Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gangbaar maken.
Ringetjes terug plaatsen
En het werkt.
Denk zelfs nog met de oude ringetjes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Schoonmaken en gangbaar maken had ik vorig jaar al gedaan. Alleen die zuigertjes er niet uit gehad.
Bij echt stevig remmen voelde ik het een klein beetje trekken, kwam wel door de APK. (Kan erger geworden zijn na APK)
1 van de ringen had zichtbaar een slechte plek, en setje kost 13 Euro.
In de bijna 12 jaar dat ik de CX heb is er verder ook nog niet eerder iets gedaan aan de zuigertjes achter.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:
Bij echt stevig remmen voelde ik het een klein beetje trekken
Dat zit dan in de remmen op de vooras.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan kijk ik die ook nog even na als het probleem zich blijft voordoen.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik merk dat na het starten de startmotor soms even door blijft draaien.
Het lijkt erger te worden, als het meer als enkele seconden duurt zet ik de motor maar even af.
Ik vermoed dat de solenoid iets blijft hangen?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lijkt het op - vroeger heette het dat de Bendix bleef hangen. Maar in elk geval op den duur niet goed voor de startmotor. Beetje een rotklusje om het ding er even onderuit te halen om te zien of schoonmaken helpt.
Zowel de solenoid als de bendix kunnen blijven hangen
2 is bendix
6 is solenoid
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De remklauw RA is voorzien van een revisie kitje, dat was ook wel nodig want de oude ringen hadden duidelijk beschadigingen.
LA schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
Na het ontluchten was de klauw LA bovenop nat van de LHM…
Deze er ook af gehaald en het oude rubbertje van RA geplaatst gezien ik maar 1 setje had.
Weer in elkaar gezet en paar keer flink op de rem gaan staan, weer even het wiel eraf en het de klauw is nog helemaal droog.
Beide kant ook voorzien van nieuwe afdekplaatjes en veertjes het oude spul had ook zijn beste tijd wel gehad en er zat niet overal het juiste spul.
De startmotor deed vandaag weer even normaal…
Misschien even kuren na het lange stilstaan? Ik houd het even in de gaten.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat ziet er wel weer heel netjes uit, het lijkt wel nieuw.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Al langere tijd heeft de CX 2 puntjes betreft de ruitenwisser, namelijk:
In interval stand gaat de wisser soms traag en wil nog wel eens haperen of blijven hangen.
In de normale wis stand gaat het meestal prima, maar bij het afzetten ook haperen of blijven hangen bij de laatste keer terug gaan naar de rust positie. Even wat rommelen met de schakelaar en vlak voor rustpositie uit zetten is dan de oplossing.
Het werd dus eens tijd om de wissermotor eruit te halen, ondanks dat het maar 4 boutjes zijn even lastig want je komt er lastig bij.
Alles leek best netjes ook na het verwijderen de kap van de motor was het ook netjes schoon.
Als laatste de kunststof kap eraf gehaald met de sleepcontacten eronder waar vermoedelijk het probleem zat.
Hier zit dan oud en erg stroperig vet in, dat er dus zoveel mogelijk uit gehaald en flink wat nieuw dunner vet in gedaan.
De hele boel weer terug geplaatst, eerst even de motor flink wat rondjes laten maken zonder wisser. Ook om te controleren of deze weer netjes in de rustpositie komt.
Wisser weer terug en op de juiste positie gezet, van te voren even met stukjes tape op de ruit gemarkeerd.
Nu trekt de motor de wisser op een krukdroge ruit in alle standen soepel over de ruit, voorlopig blij met het resultaat!
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag de CX uit de schorsing gehaald en even stukje gaan rijden.
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mooi he, zo’n eenspaaks stuur. Wat zit er op de linker satelliet gelijmd?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Aftermarket cruisecontrol
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jeroen Simons schreef:Mooi he, zo’n eenspaaks stuur. Wat zit er op de linker satelliet gelijmd?
Zeker, bij de CX zit het hart ook zo diep geeft een mooi effect.
Het zit niet gelijmd, maar is idd de bediening van de cruise control.