Je loopt geen kans om intern iets te beschadigen? Dan ga ik het zo doen.
Neem een houtsoort die niet splintert! Je wilt geen splinters in je LHM. Geen vurenhout: merbau of meranti werken beter. Kunststof mag ook, maar dat wordt na een paar jaar week door de LHM, het hout zuigt zich vol met LHM. Zorg ervoor dat de stukken er NIET krap inzitten, als ze iets uitzetten krijg je ze er niet meer uit.
Als je de vervanging doet met een garagekrik terwijl het systeem drukloos is dan heb je vrijwel geen LHM lekkage.
To err is human, not to err is divine.
Oké. Heeft iemand toevallig wat maten paraat?
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of haal een stukkie aluminium staf van een cm of 2 dik en zaag op maat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
https://citrotech.nl/shop/product/mechanische-hoogteverstellers-2x-dssm/
Is wel wat duurder dan een bezemsteel.
Het liefst zou ik er nog een stuk nylon op willen hebben als bescherming voor de zuiger.
Maar je kan de auto zo hoog zetten als je wilt…
O, spuit 11 weer.
Was al gepost…
maar nu met foto dan.
Die lekken dus als je de motor wilt laten lopen !
Ik zou 25 mm doorsnede ( of 20 in aluminium) nemen, 8 cm lang dacht ik gebruikt te hebben.
To err is human, not to err is divine.
In de laagste stand komt er geen olie in de veercilinders toch?
Moet zeggen dat ik dat nog niet geprobeerd heb…
Je kan ook nog zo’n dop gebruiken ipv een oude veerbol.
https://citrotech.nl/shop/product/veercilinder-hd-regelaar-afdekdop-staal-dssm/
Maar de ts wil misschien wat gemakkelijker…
Achter zou je nog een houtje tussen het aanslagrubber en de draagarm kunnen doen?
Spatbord is er zo af.
Vóór wordt dat wat lastiger…
Ik ben cx gewent en daar is het makkelijk. Vandaar dat ik te makkelijk denk.
Er is niet veel meer gebeurt helaas. Mijn spuiter laat het afweten. Dat komt jullie vast wel bekend voor.
Ik zoek trouwens nog een laatste plaatdeel. De kentekenplaathouder aan de voorzijde. Als iemand er eentje heeft hoor ik het wel.
Die zijn net zo makkelijk te vinden als een speld in een hooiberg. de mijne was roestvrij maar had diverse betonbanden en paaltje van dichtbij besnuffeld. Behoorlijk verfrommeld dus. Ik heb hem grofmazig uitgedeukt, de scheuren gelast en daarna laten stralen en in de epoxyprimer laten zetten. Daarna gaat hij mee naar de spuiter om verder strak te laten maken en te spuiten. Ze zijn er ook van plastic. Voor 175 euro geloof ik. Debiel duur en plastic… ik heb liever materiaal dat je kan uitdeuken…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Het lijkt er op dat je gelijk hebt. Nog geen reactie gehad.
Het is al geruime tijd stil geweest. De ds heeft meer dan een jaar bij de spuiter gestaan. Vorige week is hij eindelijk gebracht. Nu begint het opbouwen. Ik wil beginnen met de portieren. Omdat de portieren vervangen zijn heb ik de oude nog bij de hand en ga het binnenwerk overzetten op de nieuwe gespoten deuren aan de auto.
Nu mijn vraag: als ik de ruitgeleiders overzet naar de “nieuwe portieren” zal ik de vulplaatjes ook weer gebruiken op de nieuwe portieren. Nu loop ik het risico dat het dan te veel of te weinig opgevuld wordt. M.a.w. hoe weet ik of het zo goed is of dat er iets bij tussen moet of juist tussen uit.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Met passen en meten wordt de tijd versleten
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb effe filmpje gekeken van Egbert…
Als je wilt bepalen hoeveel ringen ertussen moeten eerst de raam gelijders erin dan het raam zonder de rest
Kijk of hij speling heeft en aan welke kant..
Dan opvullen naar gelang tot het raam spelings vrij is en goed staat tozv de spijlen of wasbord
Dan raam eruit en de rest monteren.
Zo zou ik het doen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik ben begonnen met de deuren in de ML te zetten. Daarna de klinken binnen en buiten gemonteerd, inclusief de bovenrand van leer. Voor het eerst in jaren zitten er nu deuren in die sluiten en open en dicht kunnen. Ik wil de twee slotjes er in zetten maar het viel me op dat er geen dichting tussen het slotje en de deur zit. Omdat ik de boel niet zelf gedemonteerd heb weet ik niet of dat zo hoort. Mij lijkt dat om de lak niet te beschadigen er een rond schijfje tussen hoort?