Hoi mijn Citroen c5 2003 2.0.16v stuur trilt bij insturen op versnelling 1 en 2 als ik in drie vier of vijf zit geen probleem. Wat mij opvalt als ik een stuk heb gereden voorbeeld naar de winkel en daarna weer terugkom en de auto start ik soms in versnelling 1 en 2 dan weer geen trilling voel. Verder rijdt de auto perfect iemand een idee voor ik veel geld ga uitgeven dacht ik ga het eerst effe polsen bij de Citroenen personen vooral bij scherpe korte bochten last van
De motor is motorisch goed onderhouden grote beurt gehad.
4 nieuwe banden Nokian gebalanceerd.
Bandendruk voor 2,5 Bandendruk achter 2.6
Alvast bedankt voor jullie hulp
Multiriemspanning te weinig ?
Hydrauliekpomp zuigt lucht aan door bv. niet dichte aanzuigslang of pompaansluiting.
Hoi bedankt voor je bericht houd dit in dat ik de olie voor de Hydrauliekpomp moet bijvullen of zit ik hier helemaal naast.
Indien ik fout zit wat moet ik precies doen moet ik een foto van de binnenkant van me motorkap maken zodat je kan uitleggen wat ik precies moet doen
Want ik had ook al olie bestel voor de Hydraulies vering van de auto.
Alvast Bedankt
Stay safe groetjes Anand
Misschien moet ik dan maar langs gaan bij Chyparse ..?
Ik heb een C5 gereden , echter is 15 jaar geleden en wat waar zit enz. weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Allereerst de multiriemspanning controleren, is die in orde, ook kijken of de ruggen van de riem niet te spits geworden zijn. Dit leidt tot gripverlies. De hydrauliekpomp zit in de multiriem aandrijving met o.a. dynamo en aircopomp.
Hydrauliekolie: niveau in voorraadtank controleren; zie hiervoor het gebruikershandboek. Denk overigens dat dezelfde procedure geldt als bij Xantia en XM n.l. vering in de hoogste stand, motor lopend, en dan moet de aanwijzer ( puntdakje ) staan tussen de beide rode strepen.
Een gedeeltelijk verstopf filter in de voorraadtank kan ook zo’n storing veroorzaken m.a.w. filter schoonmaken met benzine en met perslucht reinigen, zeker wanneer niet bekend is hoe lang het geleden is.
LHM olie dient regelmatig ververst te worden, voor mij is de maatstaf of de olie nog fris groen ziet.
Zuigt de hydrauliekpomp wat lucht aan is dat zichtbaar in de voorrrraadtank dwz schuimvorming. Is misschien in stationaire loop niet te zien, dan motor 2000 toeren oid laten draaien, stuurwiel flink van links naar rechts bewegen en in de voorraadtank kijken of daar schuimvorming plaats vindt.
Gooi NOOIT LHM in een C5, hij gaat stuk.
Controleren van het LDS peil doe je in de LAAGSTE stand. De vloeistof moet dan net zichtbaar zijn in het zeefje.
De vloeistof ververs je ook na tien jaar of 200.000 Kilometer.
Bedankt iedereen me hydrologisch systeem is helemaal leeg die ballen onder de auto zijn lek dus ik zal dit laten repareren. in Almere
De ballen zijn lek?
veerbol zijn gescheurt
daarom duurt het dus ook jaren voor de auto ophoog komt denk ik maar ik laat alles effe checken voor de zekerheid
Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Dan veert je wagen ook gewoon niet.
Ik geloof er werkelijk niets van.
waar die veerbol zitten op me parkeerplaats ligt allemaal olie zowel links als rechts en had met me zaklamp gekeken in de reservoir die is helemaal leeg leeg maar als ik er naast zit dan hoor ik het wel maar dat is wat ik heb gezien zal morgen effe foto maken okee
leestekens zijn ook geen overbodige luxe
Bij een C5 willen de klemmen v/d achterste veercilinder-lekzakken nog weleens niet goed meer sluiten en daardoor gaan lekken. Als je LDS op den duur ‘op’ is dan merk je dat het eerst met sturen, bij voornamelijk lage toerentallen en lage versnelling. Lekkage laten verhelpen en LDS bijvullen.
Wat u beschrijft klopt helemaal op die plekken lekt het hevig en u verhaal beschrijft alles.
Dit zal ik waarschijnlijk door een Garage moeten laten doen denk ik want ik heb zelf geen brug.
LDS-tank is helemaal leeg letterlijk droog dus ik ga morgen effe 2 liter lds erin doen en dan een afspraak maken bij de garage voor volgende week en dan ga ik ervan uit dat het weer als een zonnetje gaat
Bedankt voor de info