Nu de spanningsregelaar vervangen is ben ik weer eens een filnk stuk gaan rijden. Uiteraard rijdt het een stuk beter dan met de vorige spannings regelaar echter 1 kwaaltje is nog niet verholpen;
Met koude motor en een wat uitgetrokken choke gaat alles prima, als ik een paar km later de choke weer helemaal dicht duw gaat ook alles prima.
Echter als ik na een tijdje rijden voor een stoplicht kom stil te staan moet ik de choke weer wat uittrekken om de motor draaiende te houden. Ook en rijden met lage toerentallen gaat niet van harte…
Waar moet ik het probleem zoeken? Carburateur?
Ik heb het luchtfilter gedemonteerd en dat is behoorlijk verteerd. Toen ik het op zijn kop hield viel er redelijk wat zwart gruis uit.
Het filter moet sowieso vervangen worden, maar ik ben bang dat het gruis ook in mijn carburateur is terecht gekomen…
Moet ik de carburateur nu ook demonteren en reinigen?
Nee ik weet niet zeker of het de oorzaak is van de problemen is. Maar zo’n luchtfilter lijkt me in geen geval gezond.
Ik had de carburateur laten afstellen in door de garage, de rit naar antwerpen redelijk goed. Pas in Antwerpen zelf begon het probleem weer een beetje op te spelen. Echter de terug weg was een ander verhaal.
Op de snelweg ging het allemaal wel, maar zodra het toerental onder de 1500 kwam wilde ie snel afslaan. Elk verkeerslicht werd daarmee een enorme uitdaging.
Wat ik me trouwens ook af vraag… de auto heeft net een grote beurt en apk gehad. Had de garage daarbij niet het luchtfilter moeten vervangen of op zijn minst de staat er van moeten controleren?
Re: grote beurt
bauer schreef:Een grote beurt houd meestal in olie verversen luchtfilter boegies en ook bezine filter en nog zo wat van die dingen hij had zoiezo de staat van het lf moeten controleren slordig.
Yep, ik baal hier redelijk van.
Maar het spijt me te moeten zeggen dat veel garages niet netjes werken en soms een auto slechter afleveren dan dat je hem gebracht hebt.
Een cx is zoiezo een specialisten auto
Wat voor garage heb je
Een citroën specialist… Op zich had ik altijd wel veel vertrouwen in die zaak.
OH JA EEN CARB KUN JE NIET AFSTELLEN ALS ALLE ANDERE COMPONENTEN NIET OPTIMAAL FUNCTIONEREN EEN ZWAAR VERVUILT LUCHTFILTER GEEFT JE EEN VEEL RIJKER MENGSEL DUS DAN KUN JE AL NIET ZUIVER AFSTELLEN GRT BAUER:
Zo’n vermoede had ik al. Vervelend.
Ja dat lijkt me een goed idee. Het lijkt me een eerlijk persoon maar er gaat gewoon net even iets te veel mis.
Jeej! M’n cx lijkt weer als een zonnetje te rijden! Ik heb er nog niet heel veel kilometers opzitten maar het lijkt veelbelovend. Prima stationair naar een paar minuten rijden.
Ik heb de carburateur een flinke reinigingsbeurt gegeven. En uiteraard het luchtfilter vervangen.
Morgen maar eens een flink stuk rijden en kijken of het probleem nu definitief verholpen blijkt.