Weinig kilometers de laatste tijd. Auto staat wel op 165mm winterbanden en deed het voortreffelijk in de paar dagen sneeuw die we onlangs hadden. Olie deze week verwisseld bij 260.000 km. Nu kwam afgelopen week het stop-lampje aan, hydrauliekolie niveau te laag. Bijgevuld en citroen-gymnastiek gedaan en er staat een mooi plasje net achter mijn rechter voorwiel… Octopus?... Binnenkort verder op onderzoek uit.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Net achter het wiel klinkt als een veerpoot retour, 2 slangetjes net achter je wiel. Drogen vaak uit. Doorgaans hoort er niet veel retour doorheen te lopen, tenzij je veerpoten heel slecht zijn.
Hier ook een foto van twee afgescheurde:
Foto-0172 by Timo van Vuurde, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Die heb ik het voorjaar nog vervangen, dus ik vermoed dat het uit de richting van het grote octopusknooppunt komt. Het plasje LHM ligt vanuit bestuurdersoogpunt gezien links achter het rechter voorwiel.
De kap bij de fuseekogel, die het fuseekogelvet en -rubber beschermen tegen de hitte van de remschijf, achten jullie dat ding noodzakelijk?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Nee hoor, rijd zelf al jaren zonder met mijn BX CHIC en AX
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
maar tot roodgloeiende schijven in de ankers gaan zal de hoes niet leuk vinden (uit mijn hoofd zit die fusee er dicht op). Andere kant hoe vaak komt zoiets voor. Afgezien van dat zal het geen kwaad kunnen lijkt me. Je rijdt met een snelle bx, hoewel dat niks zegt over of je dat vermogen ook gebruikt. Normaal rijden zal het geen kwaad kunnen.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Roodgloeiende schijven vinden de stalen schijven zelf ook niet leuk
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Zo, nu de kou voorbij is weer onder de BX gekropen. Lhm-lek bleek een slangetje bij het veiligheidsventiel te zijn, links op het subframe. (Gelukkig) dus niks bij de octopus. Stukje nieuw slang ertussen en weer gaan met die banaan.
Om wat te kunnen sleutelen komende winter wil ik de voorremmen reviseren. Weet iemand waar ik het beste een revisieset koop? Wil zowel de zuigers als de glijbussen als het handremmechanisme doen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Komende winter?! Ik ben net blij dat we er vanaf zijn.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Hoi allemaal,
Bij het vervangen van het wiellager links achter (voor de apk) ging de beschermring (nr. 6 in onderstaande tekening) stuk. Was ook al half doorgeroest. Weet iemand of deze ergens nog verkrijgbaar zijn (imitatie)?
Net gevonden op de site van Garage80… komt goed!
Sorry weinig gepost de laatste tijd. De BX rijdt de laatste tijd weer wat meer kilometers i.v.m. werk. Heb m’n velgen opgeknapt en mooi opnieuw gespoten. Komt wat mij betreft dicht in de buurt van de originele kleur. Op dit moment bezig met een nieuwe aandrijfashoes en nieuwe motorsteunrubbers.
P.S.: foto’s uploaden naar dit forum is een hel