Hallo allemaal.
Het is weer hommeles met mijn Franse vriendin. ze heeft weinig zin om te starten. gepruttel, toerental van 1200 naar 250 en alles wat ertussen zit, afslaan, opnieuw starten, en na een aantal keren lijkt het stationair toerental behouden te blijven. Maar na het in de versnelling zetten (automaat) zakt het toerental, weer gesputter, soms afslaan, gauw weer in N, toerental weer naar 1000-750
Enfin na enige tijd (enkele minuten) kan ik eindelijk, nog steeds op benzine wegrijden.
Eenmaal overgeschakeld op gas is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar na het uitzetten van de motor en weer opnieuw starten (weer op benzine) hetzelfde gepruttel als met een koude start.
Vreemd is echter dat ze soms een goed bui lijkt te hebben en probleemloos start en wegrijdt. (vrouwen…..)
Storingen uitgelezen: geen storingen
kmstand 260.000
Alle beurten uitgevoerd
Mijn garage stuurt mij naar een LPG expert maar die zegt niet te weten wat hij eraan kan doen. Zijn advies was om 10km op benzine te rijden en kijken of het over gaat. “Lijkt me geen LPG probleem dus weet niet waar ik moet zoeken” en kopt me weer terug naar de garage,
Daar wordt nu de pompdruk gemeten….
Zelf wat uitgeprobeerd op een stille weg:
naar benzine geschakeld
vanuit stilstand vol gas weg en flink in de toeren (ca 5000)
tot 3500 toeren gebeurt er weinig (zeker voor een 2l motor) ze accelereert wel, maar niet geweldig
maar dan, bij ca 3700 toeren lijkt er een turbo in te schakelen en krijg ik een flinke duw in de rug. volgens mij zit er geen turbo op deze motorvariant
Ik ben een rustige rijder, kom zelden boven de 3000 toeren (rijd dus niet veel harder dan 100-110 km/u
voor voertuig gegevens is het kenteken: 55-ZS-GS
Ik hoop dat iemand na het lezen van dit epistel weet wat mijn Francaise mankeert, want ik hou wel erg veel van haar….
vriendelijke groet
Motorhom
Even verplaatst uit het gastenboek.
Probleem opgelost!
Gelukkig is de kwaal gevonden.
Een van de slangetjes die aan de benzinepomp zitten ( 2 korte 10-20cm ) vertoonde een scheurtje waardoor er niet efficient gepompt werd.
Slangetjes vervangen en probleem opgelost.
2 dagen later weer niet starten. uiteindelijk bleek een van de slangetjes van de pomp te zijn geschoten. Is onder garantie verholpen.
Nu maar hopen dat we alles gehad hebben





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Fijn, lekker rijden maar weer dan!
Ook fijn dat je, ondanks dat er geen reacties waren, wel dit topic van een update voorziet!
Daar kan een ander met een soortgelijk probleem dan weer wat aan hebben!
Juist, dat was ook mijn bedoeling;-P





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat dacht ik al, maar niet iedereen neemt die moeite. En dat is wel wat een forum nodig heeft!
Graag gedaan