Mijn vader heeft een Citroën Xsara Coupe 1.6 i uit 2002
Als je de deur opent kan dat alleen handmatig, hoor je een geluid achter het dashboard vandaan komen, zoals een berichten toon op een telefoon
De boordcomputer is dan gereset en staat de klok op 00.00
Tot ongeveer 3 - 5 minuten na het uitzetten van de motor kan je de automatische deurvergrendeling gebruiken en blijft de boordcomputer aan.
Ik heb in het boekje gekeken naar een zekering voor constante stroom maar kan dat niet vinden.
Misschien dat iemand op dit hier ervaring mee heeft
Vr gr George
Zit de originele radio er nog in?
Ja de originele radio zit er nog in, hij is er wel een tijdje geleden mee gestopt maar dat was denk ik ouderdom
Je BSI kan soms de weg kwijt zijn, dat rare elektronische geluid uit het dashboard ik heb zelf 2 keer mee gemaakt in de 10 jaar dat ik mijn auto heb. Iets met mijn sleutel die niet goed herkend werd.
Er is een speciale BSI reset procedure die zou je problemen kunnen oplossen zo niet dan is waarschijnlijk je BSI stuk.
Op deze side staat een zeer uitgebreide uitleg hoe je de BSI reset:
https://www.frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=61997
Ooo Ja, op de BSI zitten ook nog een paar zekeringen. controleer of die nog heel zijn.
De BSI zit verstopt achter je zekeringen paneel
Allereerst hartelijk dank voor het reageren.
Ik heb nog geen idee wat een BSI is, maar ga hier vd week als ik tijd heb mee aan de slag
Ik laat weten hoe het is gegaan.
Vr gr. George
Speelt hier niet ook het CAN vs radio probleem?
Heb je die storingen sinds de radio het niet meer doet?
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Ook bedankt voor het meedenken
de radio deed het eerst af en toe wel als je met het frontje rommelde, maar later niet meer.
Er staat wel stroom op de radio, komt alleen geen geluid meer uit
De storing(resetten) is later gekomen, maar ik weet niet of dat op hetzelfde moment was dat de radio helemaal geen geluid meer gaf, omdat hij niet meer gebruikt werd
Gr George
Trek voor de grap eens de stekker uit de radio! En probeer nog een keer.
Deze gaat ook op het lijstje, waarschijnlijk ga ik er morgen even langs.
Bedankt
George
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wacht even, heeft de originele Citroënradio een los frontje? Of is dit gewoon een aftermarket radio die er al vanaf het begin in zit?
Het is nog de originele radio met een los frontje
René schreef:Zit de originele radio er nog in?
Niet dus. Origineel heeft geen afneembaar front. Ik zou toch die stekker er uit trekken
Veel kans dat de BSI om zeep is, een kapotte transistor bvb. kan zo’n geluid maken want daar zit kristal in.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb voor de zekerheid nog even nagevraagd, maar de auto is in 2002 nieuw met deze radio-cd speler afgeleverd.
Ik ga zeker alles uitproberen, hoop dat iets leidt naar de oplossing van dat er geen continuestroom is, enkele minuten nadat het contact uit wordt gezet
Ik wil alleen even laten weten, dat ik de zeer gewaardeerde tips nog niet heb na kunnen lopen, maar laat het resultaat weten
George