1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Yamaha fs1
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 15 februari 2020 05:03 PM

tsja, soms krijg je wat aangeboden van een familielid waar je geen nee tegen kan zeggen. Staat al een jaar of 5 stil met een gebroken kickstarter.
Ik weet nog niet helemaal wat ik er mee moet, maar het is wel leuk:

Gelijk maar even de tank gespoeld, benzinekraan doorgeblazen en aangeduwd. Dat viel mee.

 

Afbeelding Bijlagen
IMG_20200215_112432.jpgIMG_20200215_122639.jpgIMG_20200215_135821.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 februari 2020 05:51 PM
  [ # 1 ]

Geweldig!
Ik heb er vroeger meerdere gehad. Eindeloos mee rijden tot de tank leeg was.
Experimenteren met 65cc cilinders en roteer inlaatjes.

 

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 16 februari 2020 11:13 AM
  [ # 2 ]

Schitterend! Toen ik 17 was kocht ik 1 van de laatste nieuwe FS1’s. Heb ik een jaar of 5 gehad, goed 25.000 km mee gereden.
Ik heb hem weg gedaan na het behalen van mij rijbewijs en aanschaf eerste auto. Best wel spijt van gehad.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 16 februari 2020 06:02 PM
  [ # 3 ]

In de jaren 70 was dit de hype, met FS1 opvoersetjes werden ze snel. Ik herinner me dat er in mijn klas regelmatig slachtoffers waren van Oom Agent op de motor.
Ik zag laatst een paar Yamaha’s op een tweewielerbeurs staan. Ongelofelijk hoe klein die brommers eigenlijk waren. Maar net als Japanse auto’s in die tijd kleine kopietjes waren van USA auto’s, waren de Yamaha’s kleine kopietjes van de echte motoren. Succes verzekerd, dus.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 16 februari 2020 09:27 PM
  [ # 4 ]

Zo klein is de fs1 eigenlijk niet. Volgens mij was mijn honda ss50 kleiner, hier zou ik prima een uurtje op kunnen rijden. (naast de bmw motorfiets valt ie wel weg)
Vandaag wat met Rene heen en weer ge-appt, er lijkt een blok onder te zitten met roteer inlaat. Dus potentie genoeg voor wat sleutelplezier.

Misschien maar even uitzoeken of het op motorfiets kenteken kan. En tot die tijd maar even de voorvork keerringen vervangen en de kickstart-as verwisselen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2020 09:31 PM
  [ # 5 ]

Mijn Fs1 was al voorzien van een membraan-klep.
Er zat wel een bewerkte F5B-cilinder op.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 februari 2020 01:27 AM
  [ # 6 ]

Een 77er?
Netjes, goede brommers, daar moet je aan sleutelen om die trager dan 50 te krijgen.

Zelf aantal jaren met een FS1 Sheriff gereden, inderdaad geen kleine brommer maar dat maakt hem wel lekker rijden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 februari 2020 07:20 AM
  [ # 7 ]
René Jongejan schreef:

Er zat wel een bewerkte F5B-cilinder op.

Het beste werkte nog een FS1 cilinder die opgeboord was naar 65cc.
Ik heb er een tijd 30km per dag mee gereden. Probleemloos!

 

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 februari 2020 10:06 PM
  [ # 8 ]

Wel grappig dat er hier veel een fs1 hebben gehad. Volgende meeting maar met de brommer. Laughing

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 18 februari 2020 03:58 PM
  [ # 9 ]

Hé wat leuk, de FS1 van Yamaha Smile

Hier nog iemand die de FS1 heeft gekend.
Met de opvoersetjes van cilinder, carburateur en roterende inlaatschijf had je een echt gifkikkertje. Op topsnelheid waren de trillingen zo hevig dat je voeten op de trapsteunen wazig werden. En waarachtig, het bleef nog heel ook, dwz zolang je uit de handen van ome agent bleef.

Gelijktijdig was ik ook verknocht aan de heel ‘bescheiden’ CD50.
Zodra je verscheen met deze Honda 4-takt hoorde je er bij je leeftijdsgenoten spontaan niet meer bij. Dat was excentriek, het was een heel andere categorie die hier mee reed. Ook al kon die bijna dezelfde prestaties halen, uiteraard met hulp van allerhande opvoersetjes. Die onverslijtbare motortjes van Honda zijn nog steeds in gebruik, het zijn nu ‘klonen’ van het origineel in varianten van 50 tot ca 110 cc, bijvoorbeeld toegepast op quads.

Ik liet het achter me toen ik motorfiets ging rijden.
Het is wel vreemd dat de FS1 vrij snel verdween en de CD50 bleef en tot op heden gekoesterd wordt.

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 18 februari 2020 04:22 PM
  [ # 10 ]

Oh ja, en vol gas onbelast dan wandelde je opgevoerde FS1 Yamaha achteruit op de standaard door de trillingen.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 21 februari 2020 09:27 PM
  [ # 11 ]

Ik heb net vorig jaar na 15 jaar mijn ss50 verkocht (en vroeger ook nog een c50 gehad). De honda’tjes ken ik aardig van binnen en buiten. Laughing

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 27 april 2020 06:36 PM
  [ # 12 ]

Afgelopen weken mooi de tijd gehad om de fs1 in orde te maken. Alle keerringen waren gaan lekken nadat de brommer een paar keer warm geweest is. Dus veel olie lekkage en valse lucht, er was niet meer me te rijden.
- nieuwe kickstartas+kickstart
- alle keerringen van het blokje vervangen.
- koppelingsplaten+veren
- elektra in orde gemaakt met spanningsregelaar en nieuwe accu.
- wat met sproeiertjes aan het puzzelen geweest
- voorvork keerringen en olie vervangen.

En nu doet ie het eigenlijk best leuk:

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 april 2020 06:39 PM
  [ # 13 ]

Geweldig ding!

Maar mis ik nou de richtingaanwijzers?

 

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 27 april 2020 07:09 PM
  [ # 14 ]

Ja, ik heb al even zitten marktplaatsen, maar ik weet nog niet welk type er op moet.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 april 2020 07:19 PM
  [ # 15 ]

Deze volgens mij.

Daar lees je trouwens ook dat de FS1 een scooter is Laughing

 

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook