![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1383
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Leuk die brommert hoe hard ging je?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
hij gaat lekker maar ik denk wel dat de dunne uitlaat hem nog wel wat knijpt.
@rene, dat is weer van die goedkope imitatie.
Ja, die roesten. Maar dat is wel het model.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_39741.jpg)
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Goud van oud jongens, in mijn jeugd n fs1 sherif gehad verbouwd naar n echte chopper. Lange voorvork, sissy bar, highway steps enz. Opgevoerd met de org cilinder, spoelpoorten uitgevijld enz. 16mm carb. Jama uitlaat enz. Liep ongeveer 75km/u. 2x aangehouden door de veldwachter voor de snelheid, kwam er altijd vanaf met n bekeuring voor geen bel. Met mijn 18e kocht ik n bsa a65 lightning die ik nog steeds heb, dit is 34 jaar geleden. Reed nog welles op de fs1 maar was voor mij levensgevaarlijk geworden door de snelheid van de Bsa. Ging nog alleen maar volgas met de yam. Door de bochten, dat ding was zo licht als n veertje. Daarna maar verkocht, maar vele goede herinneringen aan. Net als jullie.
Gr Alex
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Goed ding, loopt mooi zo op het geluid van het filmpje afgaande.
Ik heb een Yamaha gehad vroegah, een RD50 uit eind ‘79. Als ik nou iets nooit weg had moeten doen…
Daarna voor de boer’n brommerts gevallen, en dat totdat ik mezelf er bijna mee de vernieling en reed. Sindsdien geen brommer, laat staan motor, voor mij.
Die RD was wel leuk. We waren met de Batavus 2V van mijn kameraad bezig. Een oudere heer zag dat eens aan en kwam vragen of we belang hadden bij een oude brommer. Dat was dus die RD50, met donkerblauwe tank, volle cockpit en defecte koppeling.
We hebben hem toen meegekregen op voorwaarde het ding weer aan de gang te krijgen. Dat lukte, maar het was toch niet zo mijn ding dus het apparaat daarna overgedaan aan een andere kameraad. Die heeft hem later ingeruild op een Honda MBX. Zonde…
En op naar de volgende eigenaar.
Ik heb hem vandaag van Maarten gekocht.
Ik heb weer wat leuks te doen
En ik heb weer plek!
Wat toevallig
Je moet een keer mijn brommertje proberen, gaat hard hoor:
En dit is dan de 700cc versie, die van mij zijn 750cc en dus nog iets sneller.
Dat is wel even een hele andere brommer.
Ik heb nog nooit op een chopper gereden. Ik wil het wel eens proberen.
Het is meer een cruiser, maar wel verdomd snel. Kom maar langs, gaan we samen want ik heb er twee.
Dat lijkt me leuk!
Vanavond lekker aan de klus geweest.
De belangrijkste klus was het stoppen van de roestvorming in de tank.
Roest liet los en liet zich niet makkelijk door het benzinekraantje wurmen.
Een halte verder wil die rotzooi amper door je sproeier, dus aanpakken!
En dat is gelukt. De tank heeft een mooie glanzende binnenlaag.
Nu maar een week wachten tot die rommel droog is.
Zo, hij loopt weer.
De Athena cilinder past netjes.
Nog even en ik kan toeren.