1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C4 2012 1.6 THP
Swoopp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-05-2020

Gepost: 01 mei 2020 10:16 AM

Goeden morgen.
Ik sta op het punt om een 1.6 THP exclusive uit 2012 automaat te kopen met alles erop en eraan.
Maar schrik van de klachten over de 2011_2014 THP lijn.
Zijn er ook positieve verhalen over dit blok want meestal lees je alleen de problemen.

Mvg swoopp.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 01 mei 2020 11:37 AM
  [ # 1 ]

Als die rijdt en niet in de garage staat voor (al dan niet preventief ) onderhoud is het een fijn blok, verder zou ik zeggen lekker laten staan , ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Swoopp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-05-2020

Gepost: 01 mei 2020 12:26 PM
  [ # 2 ]

Dit blok zit ook in de peugot 508 toch? Dus die valt ook af (zelfde bouwjaar.
1.2 vanaf 2014 zijn dus wel weer goed begrijp ik.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2020 12:38 PM
  [ # 3 ]
Swoopp schreef:

1.2 vanaf 2014 zijn dus wel weer goed begrijp ik.

Je bedoelt de Puretech met natte distributieriem, die langzaam oplost door gebruik van de verkeerde motorolie, waardoor uiteindelijk de olie-aanzuigzeef verstopt en de oliedruk wegvalt? Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 mei 2020 01:12 PM
  [ # 4 ]

Dat is tenminste nog een kwaal die je kunt voorkomen door de juiste olie te gebruiken - wat veel garages helaas ook niet doen.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Swoopp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-05-2020

Gepost: 01 mei 2020 01:33 PM
  [ # 5 ]
René Jongejan schreef:
Swoopp schreef:

1.2 vanaf 2014 zijn dus wel weer goed begrijp ik.

Je bedoelt de Puretech met natte distributieriem, die langzaam oplost door gebruik van de verkeerde motorolie, waardoor uiteindelijk de olie-aanzuigzeef verstopt en de oliedruk wegvalt? Laughing

Hmm oké dus er is weinig liefde voor de 1.6 thp Smile
Dacht dat de citroeen 1.2 pure van 2014 wel goed was.
Of iniedergeval beter Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2020 01:36 PM
  [ # 6 ]

Leesvoer over de THP. https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/prince-motoren/ep6dt-thp

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 mei 2020 02:00 PM
  [ # 7 ]

Ik heb een dienst C4 met een 1.2 puretech 110 pk motor. Ding rijdt super en hij is nog nooit stuk geweest. Probleemloze, zuinige auto. Een 1.6 THP zou ik als particulier nooit kopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Swoopp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-05-2020

Gepost: 01 mei 2020 02:17 PM
  [ # 8 ]
waterman schreef:

Ik heb een dienst C4 met een 1.2 puretech 110 pk motor. Ding rijdt super en hij is nog nooit stuk geweest. Probleemloze, zuinige auto. Een 1.6 THP zou ik als particulier nooit kopen.

Nooit kopen omdat er slechte verhalen over zijn?
Zou je de 1.2 wel particulier kopen?

Profiel  
 
Swoopp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-05-2020

Gepost: 01 mei 2020 02:20 PM
  [ # 9 ]
René Jongejan schreef:

Leesvoer over de THP. https://sites.google.com/view/bjgdiagnostics/prince-motoren/ep6dt-thp

Bedankt. Ga me even inlezen. Vind het echt echt mooie auto zeker de meest complete verzies die ik wil kopen hahaha nu ff lezen tot zo.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 mei 2020 02:29 PM
  [ # 10 ]

Lees nog maar even door. https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232717/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 mei 2020 02:42 PM
  [ # 11 ]

En hier 136 pagina’s! https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 01 mei 2020 02:49 PM
  [ # 12 ]

Ook hier tevreden over onze 1.2 puurpech in de peug ... ( vanaf nieuw )
De THP komt er simpelweg niet, particulier al helemaal niet, al genoeg ellende met de turboloze variant gehad ( 1.6 VTi ) , gewoon niet kopen !


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 mei 2020 03:14 PM
  [ # 13 ]

[quote author=“Swoopp” date=“1588335427”]
Zou je de 1.2 wel particulier kopen?

Ja zeker. Maar nooit een 1,6 THP. Wat een vreselijke kutmotor is dat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Swoopp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-05-2020

Gepost: 01 mei 2020 03:17 PM
  [ # 14 ]

Oké bedankt allemaal.
Ik heb besloten om het niet te kopen. Heb alles doorgelezen en voor de meeste dingen zijn er wel oplossingen maar kosten allemaal veel geld.
Ik wou dat ik me 2.0 motor uit me peugot 407 uit 2005 kon trekken en in de c4 kon zetten dat zou tof zijn.Wink

Wou me peugot 407 wegdoen omdat ik een olielekkage heb en de Distributie riem vervangen moet worden. En hij al 220k heeft gereden.
Misschien toch maar 2k erin pompen en verder rijden.

Nog 1 vraag even snel.
Hoe is de 1.2 E-THP uit de c4 van 2014.
Ook zoon drama of wel al een stuk beter?
Ik zie dat Menno en waterman al positief zijn.

Mvg

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 01 mei 2020 03:20 PM
  [ # 15 ]

Die zou ik met goede en duidelijke onderhoudshistorie wel durven kopen ...Wink


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook