Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Egbert schreef:Dak opnieuw geïnitialiseerd.
Had je daarvoor nog even de Lexia er aan gehangen en eventuele foutcodes gewist?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
waterman schreef:Egbert schreef:
Ik denk dat bij het starten met kabels er een spanningspiek is geweest die schade gegeven heeft.
Als de wegenwacht de auto heeft opgestart met de in de ww-auto ingebouwde apparatuur dan kan dat niet het geval zijn. Als de eigenaar zelf heeft staan knoeien dan is dat een ander verhaal….
Nieuwe eigenaar heeft eerst zelf geprobeerd met start kabels.
Maar ik vond het lullig om hem het bos in te sturen.
@Rene: nee geen foutcodes gewist ( heb geen goed werkende Lexia, alleen een chin kloon maar die kan maar weinig)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het openen van de achterruit wordt vrijgegeven door de BSI op basis van input vanuit de dakcomputer.
Als er in de BSI foutcodes met een relatie tot het dak staan gaat dat mogelijk niet goed.
Laat via PM even jouw mailadres weten, dan stuur ik jou wat info hieromtrent.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Een voorbeeld van hoe lastig het is om een auto particulier te verkopen.
De nieuwe eigenaar maakt een fout, komt terug bij de verkoper die of de strijd aangaat (1) of de kosten vergoed (2)/ auto terugneemt (3). Het eerste heb je geen zin in. In het tweede geval ben je voorlopig voor iedere kostenpost de bok (want de nieuwe eigenaar zal vaker terugkomen). In het derde geval heb je een auto terug die je niet meer kon gebruiken en die ook nog eens stukgemaakt is.
@Egbert, ik zou het ook zo gedaan hebben maar je hebt nu wel weer een Pluriel waar je van af wilde en die nu onbetrouwbaar is. Wat ga je er mee doen? Verloten wellicht?
Dat brengt me bij een andere anekdote uit de jaren 80. We (Citroen concessionaire) verkochten vroeger een nieuwe bamboe groene BX aan een meneer. Die kwam daarmee thuis en zijn vrouw kon er niet om lachen. Maar gekocht is gekocht, zei onze boekhouder (CFO). De man heeft wekenlang geklaagd over een benzinegeur in het interieur. Wij konden technisch niets vinden. Auto naar de specialisten van de importeur op het Stadionplein. Meneer (of mevrouw) had benzine over (en in) de achterbank gelekt. Uiteindelijk is het juridisch geschikt: meneer kreeg zijn zin om van gezeik af te zijn.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Jij begrijpt het helemaal.
Ik ben behoorlijk klaar met de Pluriel.
Maar met dank aan dit forum en mn Rene:
Doet het dak het weer en gaat het slot denk ik wel lukken.
En ik leer er wel wat van.
Maar verkopen ga ik pas weer doen na de Corona
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo’n sigaar is best wel snel op hoor….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik had me gesteld op het standpunt: verkocht is verkocht. Ik ben particulier, heb geen marge voor garantie, geen ruimte om een auto terug te krijgen en vooral: geen zin om zaken achteraf nog te gaan oplossen.
Om dit soort gedoe te voorkomen maak ik altijd een duidelijke schriftelijke overeenkomst bij verkoop. Ik vermeld daarin niet alleen de prijs die we zijn overeengekomen, maar beschrijf ook kort in welke staat die auto verkeert en (zeer belangrijk) dat de koper de auto goed heeft mogen inspecteren, heeft kunnen proefrijden, in orde heeft bevonden en het voertuig overneemt in de staat waarin het zich bij overdracht bevind en dat het voertuig zonder garantie, recht op retour of het recht op claimen van mogelijke kosten wordt overgedragen.
Klaar, weg en als ie stuk gaat heeft de koper pech. En als ie zich daar niet in kan vinden dan hoor ik dat graag. Bij de rechter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De Pluriel nu voor de 2e keer verkocht.
Vriend van nwe eigenaresse is monteur en heeft goed gekeken naar alles. Dus ik ga er vanuit dat het nu over en sluiten is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
en voor de nieuwe eigenaar: veel plezier er mee want de Pluriel is een heel leuke auto.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Verkocht inclusief alle benodigde info?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986