Groove schreef:Dat klopt helemaal, die vettigheid moet er idd af!
Die remschijven van ATE waren niet vettig of zo, maar voorzien van een immense laag zinkspray of zoiets dat je eigenlijk nog een halfuur extra nodig hebt om die 2 remschijven proper te krijgen..
“Zinkspray” op remschijven ?? Heb ik nog NOOIT gezien. Hooguit op de kopse kant (zoals Brembo dat doet en is geen probleem). Lijkt me ook onzinnig en dat zal een fabrikant ook nooit doen. Hooguit dat er een vetlaag tegen het roesten op zit.
Wat natuurlijk verwijderd moet worden met remmenreiniger.
DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.
ik heb de voorblokken laten vervangen door wederom een nieuw setje Brembo.
Nu is het geluid zeker minder geworden, maar nog steeds niets weg.
blijft zwaar irritant, maar ik merk niet dat mn remkwaliteit verminderd is
dank voor jullie reacties
@dixie2: Welke coating ligt er dan juist op ATE remschijven volgens u?
Ik denk in eerste instantie, een vettige laag. Of anders een soort paraffine. In ieder geval moet het na montage goed schoon en vetvrij worden gemaakt.
Het is niet verstandig, om een andere hardheid van remblokken te nemen. Tenzij je goed weet waar je mee bezig bent. Vaak zijn de originele blokken al goed genoeg voor algemeen gebruik.
DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.