Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Standaard zit er 4300K in
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
waterman schreef:
da’s niet de sterkte, da’s de kleurtemperatuur
Dat bedoelde ik ook
Van Osram kan ik de D1S alleen vinden in 6000k, maar dat is van wat ik op internet zie in vergelijkingsfoto’s nog gewoon wit in plaats van sjonnie blauw.
Ik zal eerst ‘s kijken wat er nu voor merk in zit, die bevallen namelijk best prima, als dat goedkope meuk is dan komt dat er ook weer in.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Boel ff los gehad aan de bestuurderszijde (die is lichtelijk anders dan de passagierszijde?) 3 torx schroefjes en klaar. Foto gemaakt door het gat.
Een Osram Xenarc 66146 zit er nu in. Van wat ik zo kan vinden 4300k kleurtemperatuur. Dat bevalt goed, dus dat komt er ook weer in.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik heb ze destijds vervangen door Osram d1s night breaker unlimited
Koste toen inclusief verzenden vanuit Duitsland €104,99
Niet de goedkoopste optie maar toen wel ongeveer de helft goedkoper dan de zelfde lampen in Nederland waren.
Had uiteraard goedkoper gekund (China) maar ik wou geen zooi en ze geen tweede keer vervangen. Van die tweede keer kwam het niet omdat ik de auto een jaar of zo later inruilde… Lekker handig weer, haha.
Ik heb de oude lampen denk ik nog liggen, één was nog goed, ander iets verkleurd maar veel minder dan bij jou op die foto. Als je de gok wilt nemen mag je gratis hebben of eventueel tegen verzendkosten.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Ik heb net de hierboven genoemde Osram’s besteld op Ebay, 2 stuks voor krap € 80,-
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Heb nog complete set xenon lampen liggen. Zal eens kijken wat ze daar in hebben gestoken.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nou, ik dacht ff bellen met de dealert wat een distributiewissel kost. Maar dat was nog niet nodig. EW10J4 motor moet distributie iedere 10 jaar of 150.000km, ik dacht dat dat 120.000 was. Dus bij 255.000km of eind 2020 pas aan de beurt
Dus maar afspraak gemaakt voor reguliere beurt en ff laten kijken naar wat vreemd inhouden van de motor als ie koud is (vermoed klepstoters verstopt?)
Die klote xenon lampjes uit Duitsland nog steeds niet binnen…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Jammer dat er geen 5000K was, dat is net wat witter dan 4300K
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Zal mij echt worst wezen, die 4300k’s deden het prima, was meer dan tevreden over het lichtbeeld/kleur.
Anyway, ik vanmorgen op hoge poten in m’n beste Duits een mailtje gestuurd naar die lampen toko, waar dan m’n bestelling bleef (vandaag zou de uiterste afleverdatum zijn) want het pakket lag al sinds vorige week woensdag in een distributiecentrum bij Frankfurt aldus de track & trace.
Krijg ik een kwartier later bericht van m’n moeder, pakketje is aangekomen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Was zeker verzonden met dhl? Hun track and trace is totaal onbetrouwbaar en bijzonder snel zijn ze ook al niet.
Maar de lampjes zijn er in elk geval!
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Nope, PostNL, hoe het in Duitsland vervoerd is weet ik niet, de tracking website was http://www.parcel.one
Ja, de lampjes zijn binnen en gisteravond direct gemonteerd. Direct ook ontdekt waarom ik altijd al iets kleurverschil had, er zaten 2 verschillende lampen in, wel allebei van Osram. Nu zitten er 2 dezelfde in en ik heb de nog werkende lamp bewaard mocht er ooit weer eens eentje sneuvelen, dan rij ik niet weer anderhalve week met 1 koplamp rond.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of je had gewoon een setje voor reserve kunnen bestellen…
Had ook gekund maar ik verwacht niet dat ik de auto nog zo lang heb. Er staan wat veranderingen op stapel op m’n werk waardoor ik waarschijnlijk meer zakelijke km’s ga maken. Dan komt er of een auto van de zaak en als dat niet gaat gebeuren dan koop ik privé iets in de richting van een Auris Hybride zodat ik meer overhoud van de km-vergoeding.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik heb altijd een litertje olie achterin de auto staan om af en toe wat bij te vullen. Echt olie verbruiken doet ie nog altijd niet. Meestal ~7000km na de oliewissel moet er 250 á 500ml olie bij.
De garage mikt er Helix HX7C 5W40 in en online vallen de kosten voor dat spul nog best mee. Echter nu had ik de olie op en heb ik weer wat bijbesteld, maar in plaats van Helix HX7C krijg ik nu Helix Ultra opgestuurd.
De specificaties verschillen her en der tussen die twee en vraag me af of dit kwaad kan. Ze zal er vast niet direct van in de soep lopen, maar ik moet nog ff tot de volgende beurt.
Helix HX7C
API SN/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, JASO SG+, MB-Approval 229.3, VW 502.00/505.00, GM LL-A/B-025, Renault RN0700, RN0710, FIAT 9.55535-M2
Helix Ultra
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4, BMW LL-01, MB-Approval 229.5, 226.5, VW 502.00/505.00, Porsche A40, RN0700, RN0710, PSA B71 2296, FIAT 9.55535-Z2 en 9.55535-N2, Chrysler MS10725, MS-12991
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Er zal vast wel iemand zijn die mij kan vertellen of deze olie met deze specificaties in mijn auto kan? En of het te mixen is met HX7C?
Helix Ultra
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4, BMW LL-01, MB-Approval 229.5, 226.5, VW 502.00/505.00, Porsche A40, RN0700, RN0710, PSA B71 2296, FIAT 9.55535-Z2 en 9.55535-N2, Chrysler MS10725, MS-12991
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon