Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-03-2007
- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Beste xm ers,
DE benzinepomp uit mijn XM V6 1989 heeft 5 dradige aansluiting , wie weet waarvoor deze dienen.
Vast bedankt,
Groet GEWO
Niets zweeft lekkerder dan een XM.
Is een 5 polige bruine stekker(aansluiting) waarvan alleen pen 3 en 5 gebruikt worden. pen 5 aan de massa en pen 3 gaat naar benzine relais 807 welke voor de ECU hangt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is niet helemaal correct: pomp en vlotter zijn een geheel, er gaan dus ook draden naar de tankvlotter en er wordt een draad gebruikt voor info naar de boordcomputer als de auto die heeft.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad: in een ander schema zijn ook nog pen 1 en 2 van/voor de vlotter.
Pen 4 : info boordcomputer ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Pin 1: Vlotter
Pin 2: Vlotter
Pin 3: + vanaf ECU
Pin 4: Vlotter
Pin 5: Massa brandstofpomp
Vlotter heeft een driedraads aansluiting. Kleuren en functies heb ik helaas niet paraat, kan even niet bij de wph doordat ik aan het verbouwen ben.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
Totaal aantal Berichten: 6310
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Plus en massa zijn als ik het mij goed herinner ook zichbaar dikkere aders.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-03-2007
- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Hallo,
bij de platte kabel zijn de aders allemaal even dik.
we hebben de kabel eraf gehaald en via een aparte accu de + op 3 en de min op 5, de pomp doet het niet.
We dachten dat er te weinig benzine in de tank zat , dus maar 10 ltr. in gedaan , maar geen resultaat.
Ook krijgen we geen spanning op de stekker van de platte kabel.
Op het code kastjes branden zowel het groene als het rode lampje, of het met de pomp iets te maken?
Wie weet raad,
Mvgr. Gewo
Niets zweeft lekkerder dan een XM.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
gewo schreef:Op het code kastjes branden zowel het groene als het rode lampje, of het met de pomp iets te maken?
Dat geeft aan dat er een storing in het systeem met het codepaneel zit. Misschien kun je een andere ECU proberen? Dat zal niet al je problemen oplossen, maar misschien krijg je dan wel spanning op je benzinepomp. Die pomp kun je eventueel denk ik los vervangen (is misschien nog wel nieuw te krijgen), maar de hele module met de pomp en de vlotter vervangen is waarschijnlijk makkelijker als je die kunt vinden.
Er kan ook een probleem ergens in de bedrading zitten natuurlijk. Dan zou je de schema’s erop na moeten slaan of goed moeten zoeken.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
gewo schreef:Ook krijgen we geen spanning op de stekker van de platte kabel.
Op het code kastjes branden zowel het groene als het rode lampje, of het met de pomp iets te maken?
Als je met het codekastje het paneeltje in de middenconsole bedoelt, dan klopt het dat de pomp het niet doet omdat dat de antidiefstalbeveiliging is.
Als ik het me goed herinner betekent rood én groen dat er een storing is. Wat bij mijn XM wel eens hielp was de accu loshalen.
Ik neem overigens aan dat je de viercijferige code hebt en die eerst intikt alvorens te starten.
Wim,
Disciplus Simplex
Het lijkt er een beetje op alsof je, bij toeval, meerdere problemen hebt.
Rood en groen op het toetsenbord van de startblokkering betekend dat daar een storing in zit. De startonderbreking onderbreekt alleen de ontsteking, dus bij contact aan zou je de brandstofpomp kort moeten horen.
Denk dat je het beste even een aantal dingen kunt checken voor je zomaar iets gaat vervangen.
Begin eens met de plus op de brandstofpomp. Bij aanzetten contact komt daar kort (een tiental tellen) een plus op de brandstofpomp, daarna blijft de plus pas erop staan als de ecu het signaal krijgt dat de motor loopt. Krijg je bij de pomp geen plus, controleer dan eerst het relais (groen, voor de computerkast in motorruimte) of dat relais nog wel goed is. En controleer ook of dat relais wel een plus krijgt van de ecu. Krijgt het relais geen plus van de ecu dan is die wijlen en dat kan dat ook weer verklaren waarom er een storing in de startcode zit.
Wel brandstofpomp maar nog steeds storing op de startblokkering? Haal dan de middenconsole er even uit en check de dikke platte stekker van het toetsenbord. Dat is een kwetsbare flatcable waarvan de draadjes wat los kunnen gaan zitten. Andere verdachte zijn twee stekkerverbindingen onder het LHM vat. Daar zitten twee dikke stekkers die erg vuil worden. Signalen van de startblokkering gaan door beide stekkers, dus beide controleren/schoonmaken.
Kom je er niet uit, PM gerust. Ik heb denk ik ook nog wel een goede ECU met code liggen mocht dat nodig zijn.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
gewo schreef:
we hebben de kabel eraf gehaald en via een aparte accu de + op 3 en de min op 5, dan doet de pomp het nog steeds niet.
Die moet het op deze manier wel doen ongeacht coderings problem(en)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat is natuurlijk een waarheid als een koe. Dan dus verder zoeken waarom er geen prik komt.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Misschien is de benzinepomp vastgelopen en heeft hij de zekering van het relais meegetrokken toen hij dat deed? Blijft gissen, maar het zou beide symptomen verklaren.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-03-2007
- 2CV 6 Charleston
- XM V6 12V Ambiance.
- XM 2.0 16V Aut.
- Traction Avant 11 BL
- ID/DS D super 5
Dank allen voor jullie adviezen en suggesties! We gaan zsm e.a. testen en zodra we iets meer weten houden we jullie op de hoogte. Hopelijk leiden jullie tips naar de oplossing!
Niets zweeft lekkerder dan een XM.