Ja, voor het eerst in de twee jaar en twee maanden dat ik haar heb… heeft ze me laten staan. Mijn Rout… wilde niet starten. Er zijn wel flink wat dingen met haar aan de hand geweest. Ze leek af en toe een jong bejaarde, zoveel operaties moesten er worden gedaan. Maar inmiddels leek alles gelift, strakgetrokken, weggezogen enzovoorts… inmiddels leek ze wel weer een jonge blom.
Mijn dag begon aardig… tenminste… aardig, ik had een afspraak van mijn vorige werkgever. Ik moest klootschieten…. ofterwijl een bal zo ver mogelijk weggooien en dan zo een heel parcours afleggen. Best wel saai, maar het was voor een goed doel, dus veel bedrijven raadsleden etc aanwezig. Veel bekenden ook.
Ik om half drie terug naar mijn auto… draai de sleutel om… hoor de startmotor en dan… niets…. niets…. niets…. niets…. niets… GVD!!! (lees als getverdemme!). Goed motorkap open.. stekkers klieren… ik had al genoeg kloten (mijn werpprestaties zijn ook klote…) gegooid, maar er zijn er op dat moment nog een heel stel over mijn lippen geglipt.. de nodige scheldwoorden ook. Ik heb in de laatste En Avant (BXClub Clubblad) er al het een en ander over geschreven. Goed… vervolgens ANWB bellen, die komen niet in eigen stad (heb ik dan weer niet in het pakket) ik twee vrienden gebeld. Waarvan er een wat van autos weet en de ander HEEL VEEL van autos weet. Die laatste had hem binnen vijf minuutjes aan de praat. De auto stond droog. Daarna dus naar Poeldijk gereden, naar mijn garagebedrijf bij Mike. Daar ook aanwezig was IJsbrand, ons aller vriend. Die heeft even gekeken. Men kwam vrij snel tot de conclusie.. temperatuursensor. Fluitje van een cent, maar dan wel later deze week. Daar ben ik allang blij mee, ik heb het kreng volgende week op de meeting hard nodig (de Voorjaarsrit, een geweldige stedenrit in Schiedam en omgeving, ook niet clubbers en niet bxers zijn welkom!). Maar nu moet ik morgen dus naar de BXClub bestuursvergadering met de C5 van mijn ouders… ik ga vannacht nachtmerries hebben van verschrikkelijke vering enzo… zo’n beetje als een DS rijder die weet dat hij de volgende dag in een Bix moet rijden!
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Das balen Duncan, maar goed. Na dik 2 jaar sturen een keer probs is niet zo gek…
Tot morgen trouwens, ben natuurlijk ook bij de BX club bestuursvergadering…
Test
Achjoh, 1 ritje in je gerepareerde bix en je bent het alweer vergeten
Je moest eens weten hoe vaak ik al op de bx heb gevloekt en gescholden maar de zorgen verdwenen elke keer weer als ik er in reed
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: En Panne
Duncan Ruseler schreef:...De auto stond droog…
Wat stond droog?
Geen motorolie meer?
Geen koelwater meer?
Duncan Ruseler schreef:...met de C5 van mijn auto...
Ik neem dat je daarmee de C5 van je ouders mee bedoelt?
Of een woordgrapje?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
benzine?
Voge gaat door voor de koelkast
Test
:jump
Thijsvandebles schreef:Voge gaat door voor de koelkast
Lijkt me geen benzinprobleempje, aangezien Duncan aangeeft dat er iets met de temperatuursensor is…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Thijsvandebles schreef:Voge gaat door voor de koelkast
Lijkt me geen benzinprobleempje, aangezien Duncan aangeeft dat er iets met de temperatuursensor is…
Juist wel. De ECU krijgt van de sensor het signaal dat de motor overhit is, terwijl deze koud is. Vervolgens knijpt de ECU de benzinetoevoer af.
Da’s het nadeel van een electronisch motormanagement systeem.
Test
Ja, de benzine… de autoshoke of hoe je dat ook schrijven mag stond dicht. Helaas… hij had dus constant het idee dat ik met warme motor rij. En ik vind die Rout dan maar een koudbloedig kreng hoor! Maar goed, met AL die zaken die ik eraan verspijkerd heb is dit de eerste keer dat ze me echt liet staan.
Die C5 van mijn ouders ja… rijdt dus echt als een dweil. Mijn eigen toto is door de spoiler en bumperlip niet zo heel erg windgevoelig. Die wagen van mijn ouders wel. Al zou dat toch beter op de weg moeten liggen. Maar goed… ik ben nou eenmaal geen C5 fan.
Dunc.
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Zit sensortje er al in Dunc?
Test
Nou, verholpen. Bleek het niet de temp sensor te zijn, maar mijn verdelerkap. Beiden zijn vervangen trouwens. En de auto gaat van de zomer weer voor een grote onderhoudsbeurt, Mike vindt hem niet meer zo geweldig lopen. Dus dat gaan we dan maar even aanpakken.
BX 19TGI Routiére - 180.000
BX 16TGI Break - 192.000KM (verkocht)
BX 14TE Berline - 210.000KM (Gesloopt)
Duncan Ruseler schreef:Nou, verholpen. Bleek het niet de temp sensor te zijn, maar mijn verdelerkap. Beiden zijn vervangen trouwens. En de auto gaat van de zomer weer voor een grote onderhoudsbeurt, Mike vindt hem niet meer zo geweldig lopen. Dus dat gaan we dan maar even aanpakken.
Ok, maar hij loopt dus weer? In ieder geval betrouwbaar?
Mijn BX cannes startte ook altijd zo moeilijk, bleek de verdelerkap gewoon los te zitten>>zat maar 1 schroefje in, en die zat ook maar half.
Goed vastgezet, en vanaf dat moment liep het ding als een trein. (Dikke mazzel, dat was de reden waarom ik diew BX zo goedkoop kon kopen, hij startte zo moeilijk.)
Test