Iemand bekend met deze. Koopje?
Als ik dit zie gaat het toch kriebelen.
Wat zorgen is het gebarsten koelvloeistofreservoir.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik snap best waarom het kriebelt, dit lijkt zo op de foto’s en de omschrijving geen gekke deal, handbak, dus geen geneuzel met automaten die het niet doen. Ik zou allicht eens gaan kijken… maar dan ben je misschien verkocht….
toch leuk dit. blijft wel jeuken als ik dit zie.
Ik weet het.. het is nu niet de tijd om naar zwitserland te rijden met een aanhangwagen…
Het moet één van de laatste in 1993 zijn (729 V6-en dat jaar gemaakt en op naam in sept).
https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-672472
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Is dit echt een 1993? Het tweespaaksstuur kwam al voor modeljaar 1993, productie al vanaf organisatie 5594 (maart 1992). Dan zou dit wellicht een showroommodel geweest zijn, want 1e kenteken 09.1993 zal wel correct zijn.
In mei 1993 kwam overigens ook de iets gewijzigde V6 “Couple” motor, met 2963 ipv 2975cc. Productieaantallen volgens de XM-bijbel van Thijs van der Zande:
1992 (Berline V6.12 2975cc) 2.670
1993 (Berline V6.12 2975cc) 729 (zoals guznax al zei)
1993 (Berline V6.12 2963cc) 1.018—> dus totaal 1.747 stuks V6.12 berline dat jaar.
Het zou dus wel een der laatsten van de enkelspaak-versies kunnen zijn, moeten we het orga-nr voor weten.
Trouwens ongeacht de exacte bouwdatum een mooi exemplaar, lijkt mij!! Als ik naar het interieur kijk, lijkt de uniek lage km-stand te kloppen - en zou het zelfs een koopje kunnen zijn…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er staat in de advertentie een datum eerste toelating. Ik vermoed dat het een 91/92 er is, maar idd: geen 93’er. Overigens is 9-1993 als eerste toelating zelfs voor een 93’er al laat, modeljaar 94 was er al vanaf 8-93
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt me inderdaad best een goeie.
Je kan dat wel zien aan hoe netjes het motorcompartiment is.
Het lijkt ook erop dat er wat technische verbeteringen aan gedaan zijn. Die wat anders lopende brandstofleiding en die (interessante kleurkeuze overigens) roze accuklemmen.
Prijs is wel netjes, maar bij een Zwitser komt er wel 21% BTW bij
Met alle invoerkosten, transport en zo bij elkaar kom je al gauw boven de €8000,-
Op zich vind ik hem dat wel waard, maar voor dat geld moet je hem zelf kunnen zien en dat wordt hem voorlopig niet…
Het is ook wel fijn dat je bij een citroen garage koopt die melden dat ze citroen-hart hebben. Dat voelt toch anders dan een of andere lompe handelaar die er niks mee heeft.
Deze in Keulen is ook netjes geprijsd.
wel qua staat echt een trapje lager, maar advertentietekst komt wel eerlijk over (tekst over laswerk).
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=298877293
hoi,
weet iemand of dit een V6 is?
https://www.leboncoin.fr/voitures/1764840343.htm
Bij mijn weten heeft alleen de V6 stuurbediening als optie.
kan V6 ook een Pallas uitvoering zijn of alleen Exclusive?
Als er op de zijkant Injection staat dan is het een 4-cilinder met injectie, de eerste 4-cilinders waren nog carburateurs.
Deze ziet er wel “luxe” uit van binnen: Ik zie Leer, bediening van de radio op het stuur en automatische airconditioning.
Alle XM’s hebben stuurbekrachtiging, maar alleen de V6-PRV’s hebben Diravi.
Pallas als uitrustingsniveau is alleen in Duitsland geleverd, vergelijkbaar met “Ambiance”. De “extra luxe ” niveau’s waren eerst Ambiance en iets later Exclusive. Die niveau’s werden ook per land soms gewisseld, vastgelegd etc.
Ik zou eens op zoek gaan naar een folder van de XM uit het exacte jaar en land als je de exacte details wilt weten.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dat is een 11CV, een Injection. Maar met climate control én leer, dus met wat volgens de XM-bijbel van Thijs het “Pack VIP” heette. Was een optie op de Ambiance, zodat deze er bijna als een Exclusive uit zag. De blokjesvelgen (heel mooi vind ik die!) horen ook bij de Ambiance, de Exclusive had de Speedline-velgen.
Wel opvallend: meegespoten bumpers en zijstrips, lijkt het. Die zaten niet in het Pack VIP, lijkt dus een stukje dealerwerk of latere huisvlijt te zijn?
De naam Pallas is tricky bij de XM:
- Bij Type1 is dat enkel in Duitsland gebruikt als naam voor wat elders de Exclusive heette. Mijn huidige XM is zo’n Pallas.
- Maar bij Type2 is er dan weer wel een actiemodel geweest (in elk geval in Frankrijk, maar dacht ook in andere landen) met de naam Pallas.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Citroensmgz schreef:Als er op de zijkant Injection staat dan is het een 4-cilinder met injectie, de eerste 4-cilinders waren nog carburateurs.
Deze ziet er wel “luxe” uit van binnen: Ik zie Leer, bediening van de radio op het stuur en automatische airconditioning.
Alle XM’s hebben stuurbekrachtiging, maar alleen de V6-PRV’s hebben Diravi.
Pallas als uitrustingsniveau is alleen in Duitsland geleverd, vergelijkbaar met “Ambiance”. De “extra luxe ” niveau’s waren eerst Ambiance en iets later Exclusive. Die niveau’s werden ook per land soms gewisseld, vastgelegd etc.
Ik zou eens op zoek gaan naar een folder van de XM uit het exacte jaar en land als je de exacte details wilt weten.
Ha bijna tegelijk!
Even het boek van Thijs erbij gepakt:
- De eerste typen in 1989 waren de Injection, Injection Ambiance en de V6 Ambiance. De Injections waren nog “vuile” motoren met 130pk.
- Later dat jaar werd in Frankrijk de 2.0 Seduction als kaler basismodel toegevoegd: met carburateurmotor (115pk). De naamloze Injection ging toen Injection Harmonie heten.
Voor wie een Injection uit La Douce France wil halen (had ik ook bijna gedaan i.p.v. de V6 Pallas): dit zijn tot modeljaar 1993 meestal de vuile motoren zonder katalysator. Dat kan ooit nog tricky zijn wanneer er milieustickers voor bepaalde Europese steden nodig zijn! Vanaf juli 1992 zijn “alle benzinemodellen voortaan voorzien van een driewegkatalysator, elektronische injectie en een lambdasonde”.
De XM is echter juist in de beginjaren veel verkocht (voor de slechte naam kwam…), dus het meeste Franse aanbod is van voor juli 1992.
In Nederland werd begonnen met:
- Injection, Injection Ambiance en V6 Ambiance. De Injections waren hier de “schone” motoren met driewegkat en 122pk.
- Later werden dat de 2.0i (115pk monopoint), de 2.0i Comfort en 2.0i Ambiance (met “injection” op de zijkant), de V6 (V6.12) als Ambiance en Exclusive en de V6.24 enkel als Exclusive.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Lijkt mij gewoon een tweeliter Ambiance met Exclusivepakket. Net zoiets als hier op CiFo ook wordt aangeboden sinds gisteren .
EDIT: op de volgende pagina stonden al voldoende reacties zie ik nu .
EXIT 2: In Nederland waren de tweeliters toch meteen de schonere motoren met katalysator en (uit m’n hoofd) 122pk?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
bedankt allen!
Ook voor de uitleg erbij,
Ik moet zeggen. heel logisch is die benaming niet, omdat Pallas bij eerdere citroens in combinatie met de zwaarste uitvoering werd gebruikt. Wordt tijd dat ook ook dat XM boek ga aanschaffen.
Citroensmgz, jij schrijft dat alleen de PRV V6 diravi hebben.
bedoel je daarmee ook de ZPJ4?
Voor mij is toch ZPJ 12 klepper met handbak en diravi ‘the way to go’.
Het uiterlijk van die vroege XM’s vind ik mooi, vooral met blokjesvelgen.
En dat in combinatie met veerbollen, V6 geluid en Diravi. lekker hoor
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Alle PRV-V6 hebben Diravi, zowel de V6.12 (ZPJ) als de V6.24 (ZPJ4). De latere 2.9 V6.24 heeft geen Diravi meer.
En vroege XM’s vind ik ook veel mooier. Vooral het lekker hoekige interieur, dat zo mooi matcht met de even hoekige buitenzijde.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ja, alle PRV V6’en, d.w.z. zowel de ZPJ als de ZPJ4 hebben een diravi. ( Er moet natuurlijk een uitzondering zijn: Rechts gestuurde XM’s hebben NOOIT diravi., zelfs niet met een PRV V6) .
Iemand was mij net voor met schrijven.
To err is human, not to err is divine.
Ja kennelijk was een onderdeel voor die kleine oplage te duur om gespiegeld te maken.
Ik kwam laatst dit filmpje tegen. Hij heeft echt het hele bord nodig