3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
LPG hapering
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2020 11:05 AM
  [ # 31 ]

Het klinkt als een gebrek aan warmte inderdaad. De circulatie moet goed zijn. Vaak is de verdamper intern dichtgeslibt maar je zegt dat die nieuw is. Dan kan het kanaal uit de kop waar de kachel en de verdamper kvs uit krijgen ook verstopt zijn. Dat zwarte pijpje boven de uitlaat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 mei 2020 11:23 AM
  [ # 32 ]

Wat ik mij afvraag is: Waarom alleen afslaan/bevriezen bij laag toerental en/of wegnemen gas?

Heeft dat zoveel invloed op circulatie KVS?

salut

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2020 11:42 AM
  [ # 33 ]

Het heeft met het bevriezen van de klepjes te maken. Waarschijnlijk blijft ie wel lopen als je hem ALLEEN stationair laat lopen en niet rijdt…
als ie bevriest en dan stationair moet gaan dan krijgt ie te veel gas.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 mei 2020 11:48 AM
  [ # 34 ]
bogaard77 schreef:

Het klinkt als een gebrek aan warmte inderdaad. De circulatie moet goed zijn. Vaak is de verdamper intern dichtgeslibt maar je zegt dat die nieuw is. Dan kan het kanaal uit de kop waar de kachel en de verdamper kvs uit krijgen ook verstopt zijn. Dat zwarte pijpje boven de uitlaat…

En is dat makkelijk te controleren en eventueel schoon te maken?

 

salut

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 mei 2020 11:57 AM
  [ # 35 ]

Je kan een doorzichtige slang erop maken en dan kijken wat er stroomt.
Of em eraf schroeven en onderzoeken. Je kan dan ook in de kop kijken of je prut oid ziet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 mei 2020 11:58 AM
  [ # 36 ]

Dank voor je reactie. Ik zal deze bespreken met de garagist.

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 15 juni 2020 07:00 PM
  [ # 37 ]

Nadat het koelsysteem van mijn ID “een tijd in de week heeft gestaan” en daarna spoelen blijkt dat het probleem niet is opgelost. Nu besloten om hem open te maken. We wachten met spanning af wat er tevoorschijn gaat komen.

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 22 juni 2020 09:32 AM
  [ # 38 ]

Het blijkt dat de kanalen in het blok behoorlijk verstopt zitten. Ook in de cilinderkop ongelofelijk veel aanslag. Achteraf heb ik denk ik heel veel geluk dat de motor het niet begeven heeft. Kanalen worden schoongemaakt en er komt een gereviseerde cilinderkop op.

salut

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3699
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 juni 2020 10:39 AM
  [ # 39 ]

Kijk ook de waterpomp eens na: Als de impeller veel speling heeft dan pomp die bij lage toerentallen vrij weinig. Normaal heb je daar geen last van maar met LPG juist wel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 22 juni 2020 11:06 AM
  [ # 40 ]
Citroensmgz schreef:

Kijk ook de waterpomp eens na: Als de impeller veel speling heeft dan pomp die bij lage toerentallen vrij weinig. Normaal heb je daar geen last van maar met LPG juist wel.

De waterpomp was in het voorstadium al vervangen. Bracht geen oplossing, maar het is nu overduidelijk duidelijk waarom.

salut

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3699
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 juni 2020 11:32 AM
  [ # 41 ]

Sorry, ik heb niet het hele verhaal opnieuw gelezen. Goed dat je het wel weet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juni 2020 01:02 PM
  [ # 42 ]
J.Werges schreef:

Het blijkt dat de kanalen in het blok behoorlijk verstopt zitten. Ook in de cilinderkop ongelofelijk veel aanslag. Achteraf heb ik denk ik heel veel geluk dat de motor het niet begeven heeft. Kanalen worden schoongemaakt en er komt een gereviseerde cilinderkop op.

Mooi dat je het nu weet.  Ik zou ook alle waterslangen checken en waar nodig vernieuwen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 22 juni 2020 05:15 PM
  [ # 43 ]

Als je toch bezig bent: de kachelradiator zal ook wel vol troep zitten. Nog een voordeel van LPG: als het koelvloeistof peil te laag is of de doorstroom is onvoldoende, dan wordt je gewaarschuwd voordat het echt te laat is.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook