Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Een latere 11 heeft dezelfde voorkant als een 15 hoor, alleen de pennen waar de voortrein over schuift zijn langer bij een 15. Zo’n vroege 11 heeft een afwijkende bouw, afwijkende voortrein denk ik en zeker een afwijkend stuurhuis.
In de tussentijd heb ik de onderkant van de carrosserie behandeld. hier weer een foto overzicht.
Ik heb de carrosserie op 2 matrassen op zijn zij gelegd zodat ik de onderkant goed kan behandelen en natuurlijk de zijkant niet beschadig
20200403_164324 by D Caris, on Flickr
De naden afgekit met carrosserie kit.
20200405_181651 by D Caris, on Flickr
Niet te spuiten oppervlakken afgedekt met plastic.
20200409_175050 by D Caris, on Flickr
De onderkant gespoten met 2k lak.
20200410_173427 by D Caris, on Flickr
En na droging in de bodyshutz gespoten. Onderkant ziet er in mijn ogen geweldig uit. groet denny
20200419_094446 by D Caris, on Flickr
Het eerst volgende wat ik nu ga doen is mij bezighouden met de spatborden. groet Denny
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hee Denny,
Onder de bank van de linker achter passagier zit een diagonale doorgang naar buiten. Waar dient deze voor? Is dat ongeveer waar de panardstang loopt?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Blijkbaar is de opstelling van de achterwielophanging bij zo’n vroege traction anders, Ree. Ik heb deze uitsparing laatst nog ergens voorbij zien komen.
Is inderdaad voor de stang. Bij de oude types zit die uitsparing er. Ze waren waarschijnlijk bang dat die te ver door veren. Ik heb laatst de aanslagrubbers besteld maar die waren een stuk groter als die wat erop zaten. Toen heb ik de originele oude maar terug erop gezet.
20200406_161001 by D Caris, on Flickr
20200406_161039 by D Caris, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hahaha. Dan drukt de panardstang in de kont van de passagier op de achterbank als je te ver doorveert. Bijzonder ontwerp.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
In dit lange weekend begonnen aan de spatborden. hier een foto verslag.
eerst stralen
20191025_141857 by D Caris, on Flickr
Dan het laswerk. Het voorspatbord aan de bestuurderskant had nogal wat schade. Het uitgeslepen stuk ligt ernaast.
DSCN7532 by D Caris, on Flickr
Daarna nog eens na stralen
DSCN7535 by D Caris, on Flickr
In de epoxy gespoten en op de auto gemonteerd om makkelijker te kunnen plamuren en schuren
DSCN7747 by D Caris, on Flickr
DSCN7748 by D Caris, on Flickr
DSCN7756 by D Caris, on Flickr
DSCN7757 by D Caris, on Flickr
DSCN7755 by D Caris, on Flickr
DSCN7754 by D Caris, on Flickr
De achterspatborden heb ik ook mee gestraald en in de epoxy gespoten
20200425_184812 by D Caris, on Flickr
DSCN7735 by D Caris, on Flickr
DSCN7739 by D Caris, on Flickr
DSCN7743 by D Caris, on Flickr
Het is toch wel meer werk dan ik had verwacht maar de voor spatborden zijn klaar om in de spuitplamuur gespoten te worden. Maar eerst de achterspatborden plamuren en schuren volgend weekend.
Toen ik de achterspatborden gemonteerd had op de auto om te plamuren en te schuren kwam ik er achter dat het linker achterspatbord breder was dan het rechter. Een tegenvaller dus. Het bleek een achterspatbord van een later type te zijn. Gelukkig had een goede bekende nog een vroeg spatbord liggen dat aan de achterkant goed was maar aan de voorkant niet meer te redden was. Dat betekende dat ik het lasapparaat er weer moest bij pakken. hier weer een foto rapportage van de spatborden die nadat het laswerk klaar was in de 2k epoxy gespoten zijn daarna geplamuurd en dan weer in de spuitplamuur gespoten zijn.
Hier de 2 stukken aan elkaar gehecht
20200503_131507 by D Caris, on Flickr
Na het lassen.
20200503_135004 by D Caris, on Flickr
Plamuren
20200512_181506 by D Caris, on Flickr
Nog eerst een keer in de 2k epoxy om te controleren of ze ook echt strak zijn. Blijkbaar geen fotos gemaakt van de andere kant.
DSCN7759 by D Caris, on Flickr
DSCN7761 by D Caris, on Flickr
En de spatborden in de spuitplamuur
DSCN7766 by D Caris, on Flickr
DSCN7765 by D Caris, on Flickr
DSCN7764 by D Caris, on Flickr
Het volgende waar ik aan ga beginnen is het plamuren en in de spuitplamuur zetten van de carosserie. Er zit wel wat plamuurwerk aan. De naden wat vroeger met tin zijn bijgewerkt moeten allemaal geplamuurt worden omdat ze door het stralen opgeruwd zijn.
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die smalle strips onder de grille langs waren er in 38 in ieder geval niet meer. Niet bij de BL tenminste.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Het gaat hard bij jou Jammer dat je de daklijn niet in het zicht laat, al blijft dat natuurlijk een persoonlijke kwestie
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die daklijn hoort niet in het zicht, waarom zou je dat doen? Het ziet er bij een gespoten auto altijd uit alsof het slecht geplamuurd is.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Origineel (in ‘51) zit er een paar millimeter spuitplamuur op het gehele dak. Wanneer dit bij restauratie wordt weggeschuurd, heb je eigenlijk wel de garantie dat de naad voortaan in het zicht blijft. Ik zie die naad ook als een teken van een over-enthousiaste restauratie en niet persé als teken van originaliteit.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De daklijn is inderdaad een persoonlijke kwestie. Wat betreft dat het goed vooruit gaat met de restauratie heeft er ook mee te maken dat plamuur en spuitplamuur niet veel kost en ik dat zelf doe. Ook ben ik over het algemeen nog geen dingen tegen gekomen wat erg duur zijn (behalve het verchromen). Plaatwerk had ik ook niet veel nodig. Ik wil voor mijn vakantie de carrosserie in de spuitplamuur en de binnenkant uitgelakt hebben. Ik moet nog 3 deuren en de motorkap stralen, maar dat doe ik weer in het late najaar. Na mijn vakantie ga ik het blok uit elkaar halen ( met hulp) om te kijken wat daar vervangen moet worden. Hopelijk valt dat ook mee anders zal ik toch ook wat geld opzij moeten leggen om grote uitgaven te doen aan de traction. groet Denny
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
graddus schreef:Die daklijn hoort niet in het zicht, waarom zou je dat doen?
Ik vind het mooi als je kunt laten zien dat de techniek nog niet zover was om het uit een stuk te kunnen maken, het verteld een verhaal van een productieproces zoals dat toen was. Nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening, gelukkig zijn er meer smaakjes te verkrijgen
Verchromen is inderdaad een dure bezigheid. Ik ben benieuwd als je aan de motor gaat beginnen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*