Goedemorgen,
Na heel veel zoekwerk kom ik er nu achter dat de druk van de brandstofpomp bij hogere snelheden ( boven de 80 km/u ) zakt naar 0,0
De pomp is nieuw, het brandstoffilter is nieuw.
Als de auto even stationair draait komt de druk weer op de juiste waarde ( 0,2 kg/cm2 )
Heb ook wel eens gereden zonder dop op de tank, maar ook dan valt de druk na paar minuten weg.
Wat kan dit nou zijn???
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gok van op afstand, maar zit er niet ergens een ouwe brandstofslang die dicht wordt gezogen? Ik weet dat dit bij ouwe remslangen wel voor durft komen, dus ik zou me kunnen voorstellen dat een te fanatiek slurpende brandstofpomp een slechte kwaliteit brandstofslang ook wel dicht kan trekken…
Hmmm… over dat aspect had ik nog helemaal niet nagedacht.
Goeie!
Of misschien valse lucht .... maar iets in de aanvoer met gare slangen!
Ik ga er weer onder liggen!
Dank
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of je trekt de tank vaccum. Check de ontluchting of ga eens testen met rijden zonder benzine dop!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Rijden zonder dop al geprobeerd ...
Zit er tussen de tank en het filter nog iets anders tussen?
Filter passagierskant onderaan in motorrumimte
De brandstofpomp zit met metalen leiding richting het filter ( 2 korte stukjes rubber ) en dan weer met metaal verder.
Waar zit die aanvoer op de pomp eigenlijk? Kan dat van bovenaf niet zien.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zit aan de zijkant van de pomp dacht ik.
Je filter kan ook verstopt zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
is er niet een te dikke pakking gebruikt?
Druk van de pomp is goed, het zit m echt in de aanvoer van benzine.
Als ik de leiding van het filter lostrek komt er ook niks spontaan uitlopen.
Dat lijkt me raar, want de tank ligt hoger dan het filter.
Ik denk dat ik er maar eens perslucht op zet vanaf de tankopening!
Bij een te dikke pakking heb je wel druk, maar geen (te weinig) volume opbrengst.
Maar zoals je nu zegt, er zou wel iets van benzine uit de leiding moeten lopen, ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om de leiding bij de tank los te maken, weet je in ieder geval in welk stuk je het moet zoeken.
Eerste E10 ellende met de auto?
Met een dergelijk oude auto zou ik altijd op z’n minst e5 tanken, liefst nog helemaal ‘e-loos’
Deed ik inderdaad ook al, maar wellicht de vorige eigenaar niet. Heb de auto nog maar paar weken.
Maar .. goed nieuws! Het is opgelost. Met persdruk vanaf tankopening geblazen en toe nbleef er wel een stroompje benzine uitlopen.
Proefrit ging goed! Eindelijk weer een auto die niet bang is buiten de stad
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik vermoed dat je de zeef op de aanzuigbuis IN je benzinebak even hebt schoongeblazen .....
Ook kan er een laag smurrie in de bak zitten , of de aanzuig is dichtgeroest door water in de tank .
Weet helaas niet meer of je de pickup kan bereiken zonder de tank te demonteren .
Als het probleem terugkomt , test met een externe bus benzine , wel goed opletten dat je het een beetje veilig doet .
Ken wel iemand die een mooi tankje gemaakt heeft dat niet lekt ......
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik kon niet goed inschatten waar t nou schoner zou zijn geworden. Vooralsnog gaat t al weer 100 km prima. Nu ik weet waar ik t zoeken moet is t wel een heel stuk fijner rijden!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heeft jou benzinebak nog een aflaatplug ??
bij lege tank , even alle eventuele smurrie eruit is soms ook een oplossing ,
cq indicatie van de toestand binnenin .
Walter ,
Meten is weten , gissen is missen