Voor het eerst het hele dak eraf gehaald van deze C3. Dus het dak totaal invouwen en ontgrendelen, in de kofferbak draaien en daarne de zijbalken die dan overblijven verwijderen. Nu dus een echte cabrio alleen nu heb ik een probleem. Bij het in elkaar zetten en het dak weer dicht gemaakt willen de achter ramen niet meer dicht. Deze gingen wel een klein stukje dicht (30%) en zijn toen gestopt. Nu heb ik alles geprobeerd, nog een keer het dak eraf gehaald en alles na gekeken maar niets help. Zekeringen gecontroleerd maar het dak en de achter ramen zitten op 1 zekering en het dak doet het gewoon wel. Ook het Dak gereset (28 sec ingedrukt houden bij stand 0 en daarna 2 sec ingedrukt houden) Maar zonder resultaat. Wie kent dit probleem en hoe kan ik het oplossen.
En trouwens, wij gaan deze auto verkopen en fijn als dat de ramen weer dicht kunnen. Wel zo netjes.
Bedankt alvast.
Topic verplaatst
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Waarom? En waarheen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Waarom: Het had niets met het forum te maken
Waarheen: hier
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Peterpan schreef:Wie kent dit probleem en hoe kan ik het oplossen?
Ten eerste verbaast het mij dat je jouw Pluriel pas, nadat je besloten hebt ‘m te verkopen, een keer volledig uitkleedt tot de spider-versie.
Wat jouw probleem betreft, er zit geen enkele relatie tussen de werking van het dak en de werking van de achterste zijruitjes.
Het dak opnieuw initialiseren heeft dus totaal geen zin.
Waarschijnlijk heb je gewoon dikke pech, het mechanisme van dit ruitje gaat wel eens stuk, en bij jou mogelijk aan beide kanten tegelijk.
Het is dus hier al meerdere keren langs geweest, zie o.a. https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/236338/
Hoe vaak deed je overigens deze ruitjes wel eens open? Nooit of zelden?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De auto is van mijn vriendin en die wist niet dat dit kon. Ik had het opgezocht en kwam een filmpje tegen op Youtube hoe je het kon verwijderen. De ramen zijn beide op dezelfde hoogte getopt. Dat deze op hetzelfde moment en op dezelfde hoogte is wel heel toevallig. Weet jij (of iemand anders) of de knoppen waarmee je de achterramen bediend ook verlicht moeten zijn ? Die van de voorramen zijn bij contact aan verlicht (lastig te zien maar het is wel zo) en die knoppen van de achterramen hebben een soortgelijke knop met witte aanduiding die nu donker (niet verlicht) zijn. Dan zou het toch een stroom toevoer kwestie kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Onder de radio in het dashboard zit een schakelaar waarmee je de bediening van de achterste zijruitjes kan in- en uitschakelen.
Die toevallig ingedrukt?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986