Het kan aan de bediening van de bak liggen: Gaat ie maar net in de achteruit of gaat ie er vlot in. Dat kun je afstellen. Met de schakelkabel selecteer je, maar met de schakelstang zet je hem in de versnelling. Als de rubbers van de schakelstang ( tussen de stang en de hevel van de bak EN tussen de 2 stagehelften) ernstig versleten zijn dat klappert de stang en dat kan er best voor zorgen dat ie uit de versnelling schiet. De achteruit is daar extra gevoelig voor. Er zit ook nog een tweetal rubbers binnen in de middenconsole. Ook de bediening kan versleten zijn, dan komt je schakelarm niet ver genoeg naar voren. Dat kun je nog instellen, maar daarvoor moet je wel minstens de zijpelen van de middenconsole demonteren.
To err is human, not to err is divine.
Bedankt ! Ik zal er 1 dezer dagen eens naar kijken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.