Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Hoi
Heeft iemand tips wat te doen met een verroeste benzinetank van een DS?
kan je dat reinigen, repareren en beschermen?
elke tip is welkom
met vr gr
ruben
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
http://www.tankcure.com/index.html
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zoals al door Paso aangegeven,bestaan er middeltjes die een filmlaag aanbrengen in je tank.
Hierdoor roest ze niet verder (van binnen uit) en bovendien wordt voorkomen dat roestschilfers je toevoer blokkeren.
Tankcure is meestal in twee flacons:
de eerste is een zuur dat de tank etst (lees: verf-,roestloos maakt en de binnenkant van je tank voorbereidt op de volgende laag.
De tweede flacon is een op-aceton-gebaseerde vloeistof die de eigenlijke film vormt.
Je dient wel een aantal voorbereidingen te treffen:
allereerst moet je de tank verwijderen; bij beide vloeistoffen moet je de tank af en toe onder een andere hoek kantelen,zodat alle oppervlakken worden behandeld.
Ten tweede moeten alle sensors/vlotters worden verwijderd en hun gaten worden afgeplakt; zij zijn niet bestand tegen de etsvloeistof en bovendien kunnen hun werking door de filmlaag worden beïnvloed….(don’t ask).
Ik gebruik dit spul zelf al jaren met plezier in mijn motorfietsen,en het houdt nog prima!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zie het onderwerp ‘behandelen benzinetank’, stukje naar beneden.
Het linkje: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=178354
Iemand ervaring met bedrijven die dit kunnen uitvoeren, het reviseren van de binnenkant.
Een link naar Belgie heb ik gezien, maar de grens komen we ff niet over.
Ik denk dat die van mij er niet zo best aan toe is, wanneer is het einde oefening voor een tank of maakt dat voor die behandelingen niet uit?
Groet Reinier
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
https://www.motoravonturist.nl/how-to/domien/tank-ontroesten-met-elektrolyse/
Werkt ook met een autotank.
Het staat geïnstalleerd! We gaan het zien.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Interessante opstelling, ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb het vermoeden dat het op deze manier niet helemaal gaat werken. Bij elektrolitisch verzinken (het omgekeerde proces) worden alleen de oppervlakken in ‘direct zicht’ van de elektrode verzinkt. In een gat of om een hoekje is moeilijk te verzinken. Als ik het goed heb, zitten er in de DS benzinetank verschillende schotten. Achter die schotten zal het dus weinig effect hebben; tenzij je de elektrode daar in de buurt kan brengen. Bij een motortankje heb je hier geen last van.
Succes!
Dat idee had ik ook, maar doe het toch proberen.
Ik heb de min pool aan de andere kant gezet, 1 kg soda gebruikt en heet water.
Het zal er in ieder geval schoon van worden.
Tank heeft nu een nacht gestaan, er gebeurt in ieder geval iets aan de elektrode te zien.
De tank heeft maar 3 kijk gaatjes dus het is wel lastig.
Een ets en seal middel zal nog wel nodig zijn maar ik vind er nog teveel zwarte rommel inzitten om daarmee te beginnen.
Don’t fix it, if it ain’t broken!
C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-06-2009
- ID/DS 21 Pallas BVH
- Overig Rover SD1 3500 Vandenplas
- Overig Jaguar XJS-C 5.3 V12 cabrio
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat na een tweede behandeling! En hoe dan de tank vervolgens conserveren? Met de schotten in de tank van een DS is het maar te hopen dat een eventuele coating overal pakt….
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Waarom zijn er eigenlijk geen kunststof tanks als vervanging? In een auto is het een onzichtbaar onderdeel, het hoeft dus geen perfecte vorm te zijn (In tegenstelling tot carrosserie delen waar wel slechte imitatie onderdelen van worden gemaakt).
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
gat in de markt…
Alleen nog een fabrikant vinden.
Met een grote 3D printer…
Of
https://www.drocom.nl/
Meer te vinden op google
Voor SM bestaat die wel?
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201976/#1067959
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, de carbu sm’s hadden een kunststof tank. De injectiemodellen een metalen. Ik dacht voor de VS markt ook metaal.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.