
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-05-2007
- C5 2.0 HDI
- ZX 1.6
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti
Het betreft een c4 Picasso vti 1.6 uit 2010
Vorig jaar april is mijn remklauw achter vervangen, na twee maand begon bij achteruit rijden een joelend geluid te ontstaan. Hiervoor ben ik vorig jaar twee keer langs gegaan. Na schoonmaken en vetten, hoorde ik een tijdje niks. Nu wederom kabaal en blijkt dat de remblokken aan die kant meer versleten zijn dan de andere kant. Tijdens het rijden zelf lijkt het alsof hij af en toe aanloopt, kloppend geluid maar dit hoor je niet goed. Volgens de monteur loopt het wiel vrij, dit heeft hij laten zien. Wat zou het kunnen zijn? Verkeerde remklauw, verkeerde remblokken? Wiel zit geen speling in. Ik las ook iets over het kromtrekken van de remschijf door de automatische handrem kan dit?
Alvast bedankt voor de reactie.
Mvg Roel





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
lijkt mij dat die remklauw dan niet goed is, dat de remzuiger blijft hangen.
als je een kromme remschijf hebt voel je dit wel tijdens het remmen in je rempedaal.
Groeten van Henk uit Steenwijk.

Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 20-05-2007
- C5 2.0 HDI
- ZX 1.6
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti
Ik voel niks tijdens het remmen, remzuiger kan die ook kapot gaan? Of zit die in de remklauw? Ik heb er de spreekwoordelijke “ballen” verstand van.
Bedankt voor je reactie.





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
remzuiger zit in de remklauw, als die klemt/ blijft hangen slijten je blokken meer
als je een kromme schijf hebt gaat je rempedaal tijdens het remmen op en neer
Groeten van Henk uit Steenwijk.



Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 24-06-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Tip die ik kreeg van een monteur: automatische handrem liefst handmatig lossen, zo gaan de remklauwen minder scheef staan en de remblokken slijten minder hard. Bij mijn vorige C4 Grand Picasso model 2012, waren de remblokken voor bij 180.000 nog niet versleten terwijl ze achter al twee keer vevangen waren, reden onbekend, maar ik weet wel dat mijn nieuwe C4 GP de remmen af en toe ook even blijven hangen ‘s ochtends bij de eerste 3 meter achteruit. Ze piepen dan een beetje