Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-11-2017
- 2CV Arndt verbreed
- BX TRS
- CX GTI turbo
Nee de motorhelften zelf zijn niet los geweest.
Toen we voor de eerste keer de bak en motor koppelden, zat de motor dus vast. We zagen toen dat er een busje miste.
Na demontage het 2e busje geplaatst en weer gemonteerd. Toen draaide de motor wel, maar wou die niet ontkoppelen.
Na deze problemen zijn we gaan experimenteren met de ringen en gaffel.
Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Citroën CX GTI turbo I, 2cv6, Dyane 6, AK250, AMI 8 & BX.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Op de Visa motor zit de starterkrans circa 4mm verder naar achteren in vergelijking met een 2cv of Ami motor. Bij montage zonder afstandsbusjes (4mm) klemt de starterkrans tegen het koppelingshuis.Dat verklaart waarom je de boel niet kunt ronddraaien.
De koppelings gaffel hoeft ook maar 4mm “verzet” te worden om een goede werking te krijgen, Als je die teveel verzet kan de lange arm van de gaffel weer tegen het vliegwiel/drukgroep aanlopen. 15mm lijkt veel te veel. Vergeet niet dat het verzetten van de gaffel aan de kant van het druklager moet gebeuren en niet aan de lange arm!
Succes
waar rook is, is…
LHM only!