Ik ben bezig met klepspeling te geven, blaast op luchtfilter. Ik heb nog klepstoters liggen van een Volvo 240 D met klepstoters en dikteplaatjes.Dat past perfect (on-google-baar)
Een reservemotor heb ik waar ik op aan het trainen ben alvorens de mijne te repareren.
Ik heb al mijn boeken uitgepluisd en Google en vind geen aantrekkoppels. Ik vind die nogal belangrijk.(on-google-baar).
Weet er iemand die aantrekkoppels ?
Ik denk dat je wat specifieker moet zijn: merk, model/type, bouwjaar etc.
Hier kan echt niemand iets mee…
En daarnaast: Ik dacht dat een F8Q motor een 1.9 diesel zonder turbo uit een Renault Clio/Megane etc was ik ken geen Citroen modellen waar die in zou moeten zitten. . Je zit hier toch op het Citroen-Forum . Als je even doorzoekt op F8Q couple de serge vindt je vast wat je zoekt ?
To err is human, not to err is divine.
Motor zit ook in de BX 1900 diesel en mijn vroegere Peugeot 405. Nu meer electrisch.
Hierbij ook in jullie forum gevonden om mijn O-ringen te vervangen van de asjes van de Lucas pomp. Was wel wat lastiger bij mij met die te verwijderen kooi rond de stopsolenoïde.
Nokkenasriemwiel noemt het anders vind Google het niet, Na 3 dagen toch gevonden (5-6 kgf) en lagerschalen 21-25 nM. (https://problemcar.nl/topic/renault/koppakking-39247 )
Ooit eens zo’n riemwiel met + 10 Kgf vast getrokken op de cone, dat wordt gewoon paraplu staan(naar de vaantjes). Dus liever juiste data en deze nokkenas is vlak!.
Ik ben blij dat je gevonden hebt wat je zocht. .
Voor de 1.9 diesel uit de BX: Daar en in de 405 ( en de Horizon) zit een XUD diesel in dat is een PSA motor. Die hebben wel dezelfde dieselpomp als een Renault neem ik aan, maar voor een F8Q in een BX: U bent abuis meneer.
To err is human, not to err is divine.
Bij mij komt dikwijls ene een praatje maken met zijne BX. Die pomp is als de mijne, mijne heeft ‘n elektrische vervroeging en potmeter voor gloeiers etc. En Sensor op 3° injector. Zijne is de oude pomp nog.
Die D riemen heb ik wel 100 ‘n malen geplaatst.
Die reservemotor die hier staat is van ‘n Clio en heeft nog die volledig mechanische pomp. Ik durf die motor naast de BX zetten. Daarvoor zat die in de Renault Express.
En deze rotatiepompen zijn universeel, van zoveel CC tot zoveel cc.
Tegenwoordig is dat softwarematig alsook de pk.