Bij de conventionele ontsteking moet je zo af en toe het asje van de verdeler smeren; wat ineens ook meer souplesse aan de motor kan geven.
Hoe zit dat eigenlijk bij een 123 ignition; ik zie geen mogelijkheid dat asje te smeren; niet nodig?
Groet, Juriaan
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Bij de onderbreker met contactpuntjes wordt het asje gesmeerd om slijtage van het nokje dat tegen het asje loopt te beperken.
Bij de elektronische ontsteking worden geen contactpuntjes gebruikt maar een sensortje.
Het asje smeren bij een conventionele ontsteking doe je om te zorgen dat de mechanische vervroeging niet vast gaat zitten.
Hoeft net bij een 123
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper