Heren, Dames,
Afgelopen winter mijn motorblok laten reviseren (DY3) en daar toen de grotere cylinderbussen in laten zetten, blok is nu dus een DX geworden.
Om dit lekker te laten lopen de carburateur vervangen door een DMA4 deze ultrasoon gereinigd en weer lekker vetvrij gemaakt. Afgesteld volgens het handboek/Egbert methode met een papiertje tussen de gaskleppen.
Nu het probleem:
starten met de choke uit gaat perfect, motor loopt mooi maar als de motor op temperatuur is en ik de choke induw slaat de motor of. Draaien aan de lucht en mengselschroef heeft geen enkel effect, ik kan geen combinatie van deze twee schroeven vinden waar de motor op blijf lopen (alle mogelijkheden geprobeert met steeds een halve slag verschil).
Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Basisafstelling beide gaskleppen onjuist, vallen blijkbaar zonder choke gebruik zo goed als dicht, waardoor de progressiepoorten niet worden vrijgegeven.
Thnx, maar de afstelling van de gaskleppen volgens WPH houd in dat de zijkant van de klep voor de progressieboringen staat. Ik ga maar eens met de gasklep aanslagen spelen maar volgens mij heeft dan de stationair stelling met de mengsel en luchtschroef niet veel effect meer.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Valse luchtaanzuiging ? voetplaat recht ? alle pakkingen 100% (dicht) ? gasklepas spelingsvrij ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.