Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Dat vind ik ook wel leuk. De kenner ziet wel aan het enkele nogal forse eindstuk van de einddemper dat het een 540 is, maar dat is dan ook alles. Een beetje vergelijkbaar met jouw C5 3.0 HDi.
Ten tijde van de ICCCR in Nederland kwam ik terug van vakantie. 4 personen aan boord en volbepakt inclusief grootste formaat dakkoffer. Ter hoogte van Middachten reed vol goede moed een SM op mij aan. Hij seinde dat hij wilde passeren. Zoals het een BMW-rijder betaamt gunde ik hem het licht in de ogen niet, gaf wat gas en reed met grote stappen weg. Dat tovert dan toch een glimlach op mijn gezicht.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In dat opzicht kan je het zeker vergelijk met dat dieseltje van mij. Ik rijdt daar ook gewoon beetje relax mee rond met minder dan 2000 rpm op de snelweg. Even het gas in trappen is paar versnellingen terug en duw in de rug het meeste wordt kleiner in de spiegel.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooi apparaat! Is dat Barrique Rot of een andere Rotkleur ?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De lak is Royalrot en het interieur Sienarot. Dubbel rot dus.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ah exterieur leek op sommige foto’s hetzelfde paarsrood-met-bruine-metallic-flakes als de E91 die ik 4 jaar met veel plezier heb gereden. Maar dit is een andere donkerrood dus. Blijft: mooi apparaat!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Hij is weer gekeurd, wederom niets op aan te merken. Wel heb ik de garage een aantal klusjes laten doen waar ik zelf zonder brug geen zin in had.
Op de uitlaat zit een resonantiedemper gebout. Een metalen knots, bedekt met rubber. Het rubber was vergaan en het metalen binnenwerk aardig verroest. Ik had daar al een keer een als nieuwe gebruikte voor gekocht, die zit er nu op. Je merkt er niets van, maar het idee dat er niet meer zo’n ontplofte paddestoel onder de auto zit is wel geruststellend.
Daarnaast is de positieschakelaar van de automaat vervangen. Deze gaan wel vaker stuk bij de 5HP24, meestal door intreden van vocht in de behuizing. Het gevolg is dat de computer niet meer kan bepalen in welke positie de selecteur staat en dan gaat de bak in noodloop. Heel irritant. Omdat dit een veel voorkomend probleem is had ik hier maar een nieuwe schakelaar voor gekocht, deze was zo’n 250 euro, goed te doen.
En als laatste heb ik de airco maar eens laten controleren. Ik heb de auto inmiddels 5 jaar en de airco had ik nog nooit laten checken. Er bleek nog 520 van de 750 gram aanwezig. Niet gek dus.
Ik ben weer een tevreden man.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lucas schreef:Daarnaast is de positieschakelaar van de automaat vervangen. Deze gaan wel vaker stuk bij de 5HP24, meestal door intreden van vocht in de behuizing. Het gevolg is dat de computer niet meer kan bepalen in welke positie de selecteur staat en dan gaat de bak in noodloop.
Interessant. Bij de 5HP24 van de Jaguar is het meest voorkomende probleem de temperatuusensor op de kabelboom in de bak. Wanneer dat ding stuk is krijg je een waarschuwing dat de baktemperatuur te hoog is. Dat signaal grijpt verder nergens op in en is waarschijnlijk alleen bedoelt om je de stuipen op het lijf te jaren.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Interessant. Is de computer van de bak bij Jaguar ook van Bosch of is die van Denso?
De positieschakelaar heb ik weliswaar bij BMW besteld, maar is een ZF artikel in een BMW-doosje en ook leverbaar via ZF.
Toevallig weet ik dat de ECU van Siemens is. Omdat je me nieuwsgierig maakt, heb ik het bij Hendrikus opgezocht: de transmission controller komt bij Bosch vandaan.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Whatever happened to Lucas, niet onze hier maar de ‘prince of darkness’?
Die knutselde de kabel- en draadbomen voor de Jag.
Geloof het of niet, maar de 308 is qua elektrische betrouwbaarheid een hele saaie auto.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
BertuCX schreef:Whatever happened to Lucas, niet onze hier maar de ‘prince of darkness’?
Dat ja, ‘Lucas the inventor of the short circuit’.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Een paar jaar geleden heb ik een Parrot Mki9200 ingebouwd en daar ben ik eigenlijk nooit zo gelukkig mee geweest. Op zich werkt het ding prima, maar het display steekt altijd lelijk af tegen het dashboard.
Ik ben daarom weer eens gaan zoeken naar alternatieven en kwam uit op een BlueMusic adapter. Je steekt deze tussen de kabelboom en radio en kunt dan handsfree bellen en via Bluetooth muziek afspelen. Er zit geen display bij, maar dat is niet erg, want muziek speel ik toch af vanaf de smartphone. Ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo goed werkt. Het grote voordeel is dat je alleen het microfoontje ziet. Met Eur. 39,90 plus verzendkosten is het in ieder geval een heel voordelige oplossing.
Ik denk dat ik de Parrot dan verhuis naar de XM, want daar bestaat bij mijn weten niet zo’n mooie onzichtbare oplossing voor.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Binnenkort ga ik de BMW weer uit de stalling bevrijden en de XM daar opbergen. De voorbanden van de BMW zijn behoorlijk gecupt dus het was zoeken naar een set vers rubber. Uiteindelijk heb ik maar gekozen voor de Semperit Speed Life 3. Ze komen vrij goed uit tests waarbij ze vooral wat betreft stuurprecisie goed scoren. De vrij gesloten blokken aan de zijkant zouden minder snel moeten cuppen. Daarnaast heb ik gekozen voor snelheidsrating Y en een XL uitvoering in de hoop dat deze een wat stijvere wang hebben. Ik heb nu rondom Continental Premiumcontact 5 en die hebben een veel te slappe wang voor deze auto.