Klopt, maar dat is vrij simpel en kost ongeveer 150 euro. Als je een beetje handig bent kun je dat zelf.
Nou is de MX5 wel een van de simpelste kapjes, op wat oude Engelse meuk na. Een Mercedes of een moderne Jaguar is een totaal ander verhaal.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat klopt. Bij mijn auto zijn ze 15 uur bezig geweest met het vervangen van de buitenkap en de binnenhemel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nu de kap en hemel nieuw zijn moesten ook de laatste puntjes wat dat dak betreft nog even aangepakt worden.
Eén er van was het vervangen van de bouten van het kapframe, een door Mercedes-Benz geadviseerd onderhoudspunt. Het blijkt namelijk dat de bouten na ca 25 jaar de geest kunnen geven. Dus is er een onderhoudsmemo de wereld in gestuurd. Ik heb de bouten bij de dealer gehaald voor 25 euro.
Montage stelde geen ene moer voor. Met een kwartiertje was ‘t voor elkaar. Oud er uit, nieuwe invetten en monteren.
de oude bouten vertoonden wel wat roest, maar kennelijk breken ze door metaalmoeheid.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een bout vervangen, stelt geen moer voor.
Ik waardeer het subtiel spelen met taal
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je kunt ook die bout hachelen.
Maarre… goed bezig Yuri.
Adri
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij Yuri is het eerder een hazebout.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naast de noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden is het optische ook belangrijk. Zo was de greep in het kapframe aan de binnenkant stuk gegaan. Die heb ik voor nog geen € 40 nieuw bij de dealer gehaald. Ook hier weer: ‘s middags besteld, de volgende dag om 8 uur ‘s morgens in huis. Blijft me verbazen hoe goed ze hun onderdelenvoorziening voor elkaar hebben.
nou met 2 schroefjes ben je snel klaar..
en die ouwe was echt ranzig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naast geneuzel met een handgreepje had ik ook nog een kachelblower die wat onwelwillend aan het worden was. Het ding piepte en kraakte dat het een lieve lust was en liep duidelijk zwaar.
Een nieuwe is niet zo heel duur en vlot leverbaar dus ik heb niet de moeite genomen om de oude te reanimeren.. Het vervangen was wel even een klusje want je moet best wat zooi wegslopen om er bij te kunnen, het ding zit in de paravan onder de ruitenwissermotor.
en daar zit het ding:
Een nieuwe:
en die schuif er zo in.
en vervolgens de boel weer rustig in elkaar zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De grenzen gaan open en de vakantie is daarmee een zekerheid geworden (voor zover dingen vandaag de dag nog zeker zijn..)
Dat betekent ook dat de A124 nog wat extra aandacht kreeg, met name op het gebied van de remmen. We gaan immers de Alpen door.
De remschijven op de vooras waren wegens een trilling sowieso aan vervanging toe, dus daar maar mee gestart.
mooie frisse onderdelen, van até natuurlijk:
De achterremmen waren voorzien van nieuwe remblokjes door de vorige eigenaar maar net zo als met al het in Frankrijk uitgevoerde onderhoud aan deze wagen mankeerde er wat aan: gortdroog gemonteerd zonder één likje kopervet. Dus, alles uit elkaar, schoonmaken en opnieuw monteren.
Remmetjes weer fris, wagentje weer op z’n wieltjes. Tijd om te relaxen en te kijken wat er mee moet én mee kan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
We hebben daar op andere forums uitgebreide discussie over gehad en verschillende vakmonteurs raden het gebruik van vet af bij remmen. Wat nou precies het wijste is weet ik niet, ik doe een klen likje kopervet.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die discussie had ik op school al. Ik doe wat ik zelf fijn vind en mét koper rot de boel niet zo vast als ik het nu aantrof.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik gebruik keramische vet omdat het een beter tegen hoge temperaturen kan en betere eigenschappen heeft in vergelijk met kopervet.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik ben de laatste jaren ook overgestapt van kopervet op keramisch vet, maar in mijn beleving werkt het beide even goed onder normale huis- tuin en keukenomstandigheden.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Bij ons in de garage, werd ook gebruik gemaakt van kopervet, bij de remblokken vervanging.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik koop meestal zo’n enkel sachet keramische pasta. Precies genoeg voor één wissel. Op de blokken voor de Audi zit een folie die je moet verwijderen, daar zal wel iets vergelijkbaars onder zitten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!