De lassen van de bevestigingsbussen t.b.v. de draagarmen al gecontroleerd (op scheuren) ?
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@jarbekkers. Waarom vraag je Sanders niet om er even naar te kijken? Zij hebben die bandenwissel gedaan en daarna had je klachten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Bedankt weer allemaal voor jullie reacties. Heb inderdaad de gebroeders Sanders gevraagd, maar die hadden ook geen pasklaar antwoord.
Dus ben ik maar verder gegaan met de eenvoudige mogelijkheden. Na eerst de achterwielen verwisseld te hebben, wat niet echt hielp, heb ik ook de voorwielen omgelegd en…. dat hielp wel. Voor de zekerheid de achterwielen weer teruggezet en nu is de trilling in de auto nagenoeg verdwenen. Dus het lijkt toch in de velgen/banden te zitten. Vraag me niet waarom.
Hoe dan ook, heel prettig dat zoveel mensen weer mee hebben gedacht..
Met vriendelijke groet, Jeroen
Citroen DS 23 pallas 1973
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Misschien een loodje verloren. Je weet nu waar het zit. Opnieuw balanceren, het beste op de wagen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
De banden van een Ds centreren op de wielbouten: Als dat niet helemaal perfect zit dan krijg je ook onbalans, en als je velgen iets tonrond of scheef zijn dat maakt de positie van het wiel/velg ook nog uit. Dat geld ook voor het positioneren van de velg op het nalanceerapparaat maar Sanders weet dat. Vroeger werd er vaak gebalanceerd aan de auto, maar de tegenwoordige balanceermachines zijn zo nauwkeurig dat dat vaak weinig zin heeft. Trouwens: als je velg zijdelingse slag heeft dan merkt je dat alleen goed als hij voor ligt.
To err is human, not to err is divine.
ik heb het ooit gehad en het bleek na lang zoeken een klont modder in de binnenste velgrand te zijn.
Ja, het balanceren komt heel nauw. Garage Sanders had nieuwe velgen liggen maar zelfs doe waren niet precies rond.
En nu u het zegt de binnenkant van mijn voorvelgen zit vol vet. Heb de aandrijf assen wat te ruim van vet voorzien en is er uit geslingert. Zal die ook eens schoonmaken.
Bedankt allemaal. Ik sluit dit topic nu.
Citroen DS 23 pallas 1973