12 van de 22
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9TD gekocht (foto’s p.3)
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 april 2006 02:17 PM
  [ # 166 ]

Klopt, maar moet je de auto is aan een ander meegeven Laughing
Mn moeder zoekt zich altijd een ongeluk Very Happy

Xsara_Coupe

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 02:19 PM
  [ # 167 ]

Och ja, je zet de koplampen ook niet aan met een schakelaar op de voorbumper. Waarom zou dan de schakelaar voor de ramen wel bij de ramen moeten zitten?  Wink

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 03 april 2006 02:20 PM
  [ # 168 ]
voge schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Enige storende aan het dash vind ik de reflectie in de voorruit

Wees getroost, dat heeft de Xantia ook hoor! (geen cockpitspray dus!!!)

Maar wat is een gaskleppotentiometer? Meet die de stand van de gasklep ofzo??

En verder: ik weet niet of de Xant wel een koudestartvoorziening heeft, ik merk er in ieder geval weinig van.

Marten: je had wel gelijk over het schudden van het blok. Heb er nu wat meer mee gereden en ‘t blok hangt duidelijk stiller in de rubbers.

Mag ik trouwens jullie mening hierover: de verkoper zei tegen me dat het laten controleren van de airco geldverspilling was, dat je dat pas moest laten doen wanneer de airco ‘t niet meer deed. Ik ben van mening dat ‘t helemaal niet verkeerd is om ‘m nu te laten controleren en evt. vullen, terwijl de airco ‘t nog wel gewoon doet.

De reflectie zit hem niet in de cockpitspray, maar in de zilveren kap over de tellerbak. Bij de type2 xsara’s is dit deel dan ook beduidend donkerder gemaakt…
Over die airco, gewoon regelmatig laten controleren. Dit behoedt je voor grote schade. Je rijdt met je motor toch ook niet door tot ie het opgeeft. Die krijgt ook netjes zn beurten. In mijn ogen verkoopt die verkoper dus klinklare onzin…

Xsara_Coupe

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 02:22 PM
  [ # 169 ]

Dat dacht ik ook.. Ook hiervoor heb ik een afspraak gemaakt op 12 en 13 april…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 april 2006 02:28 PM
  [ # 170 ]
voge schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Enige storende aan het dash vind ik de reflectie in de voorruit

Wees getroost, dat heeft de Xantia ook hoor! (geen cockpitspray dus!!!)

Maar wat is een gaskleppotentiometer? Meet die de stand van de gasklep ofzo??

En verder: ik weet niet of de Xant wel een koudestartvoorziening heeft, ik merk er in ieder geval weinig van.

Marten: je had wel gelijk over het schudden van het blok. Heb er nu wat meer mee gereden en ‘t blok hangt duidelijk stiller in de rubbers.

Mag ik trouwens jullie mening hierover: de verkoper zei tegen me dat het laten controleren van de airco geldverspilling was, dat je dat pas moest laten doen wanneer de airco ‘t niet meer deed. Ik ben van mening dat ‘t helemaal niet verkeerd is om ‘m nu te laten controleren en evt. vullen, terwijl de airco ‘t nog wel gewoon doet.

zeikmode: een diesel heeft geen gasklep.

Ik noem het daarom maar gashevelstandpotmeter. Dat ding geeft aan de EGR door hoeveel “gas” je geeft ( rond dingetje op de gashevel op de brandstofpomp).

hoezo merk je weinig van de koudestartvoorziening?

Als je wacht met airco onderhoud tot de airco het niet meer doet, kun je je juist veel duurdere reparaties krijgen. Zeker als je ook nog een tijd wacht als ie het al niet doet. Dan droogt de hele zooi uit en overal in het systeem komt vocht en dan zijn de rapen helemaal gaar.

Over het schudden van het blok: ja, hij stond vrij stevig heen en weer te schudden, dat viel me toen op. Maar dat doet mijn motor ook na wat korte ritten. Als je daarna weer eens een lange rit maakt, dan kun je gerust een dienblad met gevulde champagneglazen op het blok stallen, zo rustig staat ie dan.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 02:35 PM
  [ # 171 ]

De auto start wel gewoon goed als ‘ie koud is, wat dat betreft merk ik er natuurlijk wel wat van Wink Hij heeft alleen bijna geen verhoogd toerental maar ik weet niet of ‘ie dat wel moet hebben.

De uitleg over die potente meter is duidelijk!

Aircocontrole lijkt mij ook nuttig, ik wilde alleen even weten of ik niet de enige was die dit nodig vond (kost max. €145,77 volgens dealer)

Het blok hangt nu inderdaad veel stiller dan zaterdag, had gewoon een tijd stilgestaan en af en toe eens een kort ritje gemaakt waarschijnlijk.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 april 2006 02:59 PM
  [ # 172 ]

Inderdaad verstandig om je Airco even te laten checken (en indien nodig bijvullen).....de één doet dit om de 2 jaar, de ander elk jaar.

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.
Kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe dat werkt bij een TD, heb te kort ervaring met de Xantia diesel. Surprisedops:

Profiel  
 
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 03 april 2006 03:10 PM
  [ # 173 ]
voge schreef:

Aircocontrole lijkt mij ook nuttig, ik wilde alleen even weten of ik niet de enige was die dit nodig vond (kost max. €145,77 volgens dealer)

 

Volgens mij hangt dat ook een beetje af van de koelcapaciteit die over is. Ik heb de airco van mijn auto ook even laten checken bij de plaatselijke garage, er kwam na een kort tijdje lucht van 2,5 graden celsius uit de roosters, volgens de monteur hoefde hij daarom de druk niet te testen, een airco waar niet genoeg druk in zit haalt nooit dit soort lage temperaturen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 april 2006 03:12 PM
  [ # 174 ]
voge schreef:

Hoezo? Ik vind een Xsara dash eigenlijk wel mooi hoor!

Het dash is wel mooi, mooier dan dat van een Xantia, maar om aan te sleutelen is het een lastig dashboard. Heb 2x de dashlampjes van de Xsara die ik had vervangen Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 april 2006 04:05 PM
  [ # 175 ]
Bram schreef:

Inderdaad verstandig om je Airco even te laten checken (en indien nodig bijvullen).....de één doet dit om de 2 jaar, de ander elk jaar.

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.
Kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe dat werkt bij een TD, heb te kort ervaring met de Xantia diesel. Surprisedops:

Bosch pomp bij mijn TD heeft 2 koudestartregelingen. Eentje om de inspuitvervroeging bij te regelen en eentje om het toerental aan te passen. Die toerentalaanpassing werkt met een wasthermostaatje, tenminste dat meende ik wel te kunnen constateren. Echter, die inspuitvervroeging heb ik niet gezien en dat verbaasde mij. Misschien dat het elektronisch gaat?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 05:35 PM
  [ # 176 ]

Zal ik binnenkort een paar foto’s van het geheel plaatsen? Dan kunnen jullie het verder uitvechten Laughing

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 april 2006 05:46 PM
  [ # 177 ]
Bram schreef:

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.

Mijn TD draait zowel koud als warm 800-900 tpm stationair. 1300 lijkt me echt veel te veel.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 05:49 PM
  [ # 178 ]

Heb de foto’s maar meteen gemaakt!

Brandstofpomp:


Motorruimte:

Enige lekkage die ik tot nu toe kan ontdekken:

Volgens mij alleen de retour?leiding, lijkt me niet zo ernstig. Moet natuurlijk wel binnenkort wat aan gebeuren..

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 05:50 PM
  [ # 179 ]
zandvoorta schreef:
Bram schreef:

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.

Mijn TD draait zowel koud als warm 800-900 tpm stationair. 1300 lijkt me echt veel te veel.

die van mij draait warm zo’n 900rpm en koud zo’n 1000. Bij een warme start gaat ‘t gloeilampje direct uit en gaat de startmotor wel wat langer rond als bij een koude start, is dit normaal?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 05:54 PM
  [ # 180 ]

ja toch? Heb er toch al zo’n 800km mee gereden, serieuze lekkage’s hadden al te zien moeten zijn, ook al zijn ze weggepoetst. Ook onder de auto ziet ‘t er niet echt olie achtig uit…

Edit: afgelopen donderdag een instructieboekje aangevraagd via http://www.citroen.nl , kreeg deze reactie terug:

Citroën.nl schreef:


Geachte heer Vogelenzang,


Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail.
Wij hebben deze vraag vastgelegd onder referentienummer 2-36089.

Ik heb voor u het instructieboekje van de Citroën Xantia aangevraagd en deze
zult u, afhankelijk van de voorraad, per post ontvangen.

Dit zonder verdere kosten voor u.

Met vriendelijke groet,

Léon van Grondelle
Citroën Klantenservice

Profiel  
 
 
12 van de 22
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook