c15 d startprobs
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 15 september 2004 01:52 PM

Hee gasten,

Ik heb eeb c uit 92 die beetje startproblemen heeft. Laatst de startmotor vervangen want relais kapot. Hoe dan ook moet ik hem heel erg doorstarten voordat ie aanslaat.
Is dat gewoon ouderdom (blok zweet ook nogal) of is er wat aan te doen?
Mzzl-p

(top zo’n c-forum trouwens! Zou wel leuk zijn als er ook een visa/c15/oldcit/etc. forum in werd opgenomen)

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 september 2004 02:03 PM
  [ # 1 ]

Er is wel degelijk een C15 forum (sub-forum eigenlijk, maar dat doetternietoe), dus daar heb ik je topic even heen gezet Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 15 september 2004 02:11 PM
  [ # 2 ]

sorry; mij schele hond.

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 15 september 2004 02:13 PM
  [ # 3 ]

Re: c15 d startprobs

knolleman schreef:

Ik heb eeb c uit 92 die beetje startproblemen heeft. Laatst de startmotor vervangen want relais kapot. Hoe dan ook moet ik hem heel erg doorstarten voordat ie aanslaat.
Is dat gewoon ouderdom (blok zweet ook nogal) of is er wat aan te doen?

Blokken kunnen 4 ton mee mits goed onderhouden. Ik zou hem even laten checken door een dieselspecialist. Misschien injectoren wat slecht of gloeibougies versleten.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 september 2004 02:14 PM
  [ # 4 ]
knolleman schreef:

sorry; mij schele hond.

Geeftniet, daar zijn moderators voor Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 15 september 2004 04:15 PM
  [ # 5 ]

Waarschijnlijk een gloeibougie die het heeft laten afweten.
Is eenvoudig te testen en te vervangen.

Dieter
C 15 D

Profiel  
 
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 15 september 2004 04:16 PM
  [ # 6 ]

Hoe test je dat dan?

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 september 2004 05:20 PM
  [ # 7 ]

draai de kaars eruit en sluit hem rechtstreeks op de accu aan.
gaat ie gloeien dan is ie goed. gaat ie niet gloeien dan is ie stuk.
pas op want hij wordt heel heet ( als ie et doet)
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 16 september 2004 12:27 PM
  [ # 8 ]

Bijkomend: hij moet beginnen gloeien vanaf de punt naar achter toe. Gloeit hij enkel achteraan dan is hij ook voor de prullenbak…

Werk op een koude motor!

Dieter

Profiel  
 
knolleman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 26 mei 2005 04:30 PM
  [ # 9 ]

Onderwerp even omhoog gegooid, ben hier nog steeds niet verder mee gekomen. Intussen zet ik de hele straat blauw als ik (doooor-)start.

Ik heb een poging gewaagd om de kaarzen te testen, maar voordat ik alle bende weg haal om er fatsoenlijk een pijpsleuteltje op te kunnen plaatsen heb ik de voeding van de gloeipluggen doorgemeten. Ze krijgen maar 10 volt, en de accu is gewoon in orde. Is dat te weinig, of zouden ze daarmee ook heet genoeg moeten worden?

Ever felt the tork of a hemi? ever seen the face of the lord? Jesus built my hotrod…...

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 28 mei 2005 02:33 PM
  [ # 10 ]

Als je bij je accu 12 volt hebt, en bij je gloeikaarsen 10 volt zit klopt dat wel. Je kunt bij je kaarsen namelijk alleen maar meten als ze gloeien, en dan trekken ze stroom uit de accu, waardoor de spanning ietje indaalt. Persoonlijk test ik ze anders. Ik haal die draad los die langs alle kaarsen loopt, pak vervolgens mijn multimeter, en zet die in standje stroom (ampere) meten. Kijk goed of je een meter hebt die tot ongeveer 20 ampere kan, de meesten goedkoperen gaan tot 10 ampere. Hang een van de meetdraadjes aan de draad die vanaf je gloeirelais komt, en met de andere 1 voor 1 de gloeikaarsen bij langs. Eigenlijk heb je hiervoor een 2de persoon nodig die op commando even het contactsleuteltje omdraait…...Als een gloeikaars ongeveer 20 ampere ‘trekt’ is ie nog wel bruikbaar. Dit zegt trouwens niks voor hoelang nog. Neemt ie veel minder energie op, dan is ie naar zijn grootje.   

Om een lang verhaal kort te maken, vervang ze gewoon, ze kosten geen drol, en vervangen kan nooit geen kwaad.

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook