Hoi,
Ik kwam dit onderdeel tegen. Ik zag 1 foto op het web dat dit onderdeel op de rechterhoek van een Weber carburateur zat. Maar wat is zijn functie, is dit voor een C-Matic?
Mvg Erwin
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ja, C-matic. Om het toerental te regelen bij stilstand.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik had al zo’n flauw vermoeden dat het voor de C-Matic was. Ik heb een C-Matic blok liggen. Iemand enig idee hoe dit onderdeel aangesloten wordt op de Weber?
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
heb je op een c-matic met solex carburator ook een onderdeel met deze functie ?
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Uiteraard zou ik bijna zeggen. De convertisseur belast de motor ook bij stilstand (ingeschakelde versnelling), dus moet je iets gas geven om te zorgen dat de motor dan niet afslaat. Het inlaatvacuum wordt hiervoor gebruikt om vast te stellen of de gasklep iets verder open moet.
Vanwaar de vraag?
...en dat had ‘ie hard nodig.
Mijn eerste GS was een 1220 Convertisseur.
Met name als de motor koud was, en (daarmee) ook de olie in de bak en de koppelomvormer, had de motor moeite om op gang te blijven als je de bak na het starten vanuit vrij in z’n 1 zette.
Afslaan was dan verre van denkbeeldig, ondanks deze toevoeging om de motor te compenseren.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor