2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
schroefdraad veerbollen
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 augustus 2019 10:18 PM
  [ # 16 ]

Is wel veel meer werk dan een bezemsteel doorzagen… Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 augustus 2019 10:36 AM
  [ # 17 ]

Met deze doppen alleen gat boren en schroefdraad tappen

https://tinyurl.com/y5nu8n75

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 21 augustus 2019 06:04 PM
  [ # 18 ]

@Egbert. Eens dat je met de hand (of fingerspitzegefuehl)  moet werken. In de handleiding van CitroTech staat nota bene dat je de auto omhoog kunt draaien met een dop 24.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 augustus 2019 10:02 PM
  [ # 19 ]
Evan schreef:

Met deze doppen alleen gat boren en schroefdraad tappen

https://tinyurl.com/y5nu8n75

Zo heb ik ze laten maken. Bij Citrotech voor 1,30 euro die twee doppen en bij de smid in het dorp gaten en draad laten tappen voor een tientje… bout erin (of draadeind met moer erop gelast) en klaar Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 augustus 2019 10:30 PM
  [ # 20 ]

€1,30 is wel erg goeiekoop!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2019 12:12 AM
  [ # 21 ]

Gewoon, per 100 gekocht…..

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 augustus 2019 09:52 PM
  [ # 22 ]

Nee, ik bestelde rode afsluitdoppen, 0,65/st. Kreeg deze geleevrd. Vergissing of rode op. In elk geval: deze werken ook als afdichtdop, maar ik kende ze niet en toen was het idee snel geboren…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 26 augustus 2019 05:25 PM
  [ # 23 ]

Zo, uitgehobbiet, eerst even een paar plaatjes:


“Work in progress”


“More work in progress”


“Het resultaat”

Wat betreft de opmerkingen hierboven over het al dan niet opdraaien van de auto met de bouten, aangezien de bodem van de zuiger 9,5 mm dik is maak ik me geen zorgen over beschadigingen (mits met beleid, maar dat geld voor alle sleutelwerk) maar in de praktijk moet je achter de auto toch al opkrikken om bij de bollen te komen, kleine moeite om dat dan voor ook even te doen.

Kosten: Als ik dit voor een klant zou maken ben ik niet goedkoper uit als citrotech, aangezien het hobby is rekenen we de uren niet Wink en dan is het natuurlijk wel voordeliger. Ik heb nog wat materiaal liggen (afweging prijs verzendkosten etc) dus als er iemand interesse heeft stuur dan even een PB, over de prijs worden we het waarschijnlijk wel eens.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 augustus 2019 10:22 PM
  [ # 24 ]

De smid in het dorp rekende 15 euro voor het bewerken van 2 doppen en 2 bouten erbij.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 03 september 2019 10:37 PM
  [ # 25 ]

De restanten hebben ondertussen een bestemming gevonden, altijd fijn mensen blij te kunnen maken.

Voor de mensen die altijd vinden dat alles goedkoper kan, realiseer je dat als dit soort gereedschap bedrijfsmatig gemaakt moet worden er iemand van moet leven en de werkplaats betaald moet worden, zelf werk je ook graag voor een redelijk salaris niet ?

Even mijn calculatie:
Stoppen: € 6,00/stuk
bouten:  € 1,12/stuk
BTW materiaal: 1,50/stuk
Totaal materiaal € 8,62

Verbruik boren en tappen € 1,00

Tijd per stuk ca 30 min (boren en tappen) € 22,50

Niels

(slotje)

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 09 september 2019 10:08 AM
  [ # 26 ]

Geeft die bout geen beschadiging aan de zuigers in de veercilinders?

Profiel  
 
Jeroen Fokke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 29-12-2016

- 2CV 2CV6
Gepost: 04 juli 2020 04:03 PM
  [ # 27 ]

Ik ga deze hulpmiddelen ook maken voor mijn ID. Wat zijn de meest gunstige afmetingen van de bout die in de dop gedraaid wordt

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 07 juli 2020 10:56 PM
  [ # 28 ]

Ik heb M16 gebruikt, succes
Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 08 juli 2020 06:04 PM
  [ # 29 ]
Leeuwis schreef:

De restanten hebben ondertussen een bestemming gevonden, altijd fijn mensen blij te kunnen maken.

Voor de mensen die altijd vinden dat alles goedkoper kan, realiseer je dat als dit soort gereedschap bedrijfsmatig gemaakt moet worden er iemand van moet leven en de werkplaats betaald moet worden, zelf werk je ook graag voor een redelijk salaris niet (slotje)

Dat vind ik ook. De sport is om op beurzen goedkoop onderdelen en accessoires op de kop te tikken. Maar het is ook in ons eigen belang professionele specialisten te hebben die alle ins en outs kennen en helpen als de hobbyist er niet meer uitkomt.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juli 2020 02:42 PM
  [ # 30 ]

Waarbij je dan voor de onderdelenhandelaren onderscheid moet maken tussen degenen die alleen maar oude voorraden uitverkopen om er zelf zoveel mogelijk aan over te houden (en geen kennis en geld investeren om te zorgen dat zaken leverbaar blijven) (zeg maar het type ebay-verkoper) en degenen die dat wel doen. Bij die 2e soort betaal ik graag wat meer.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook