6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Traction 11a conduite interieur 1935
Gepost: 07 mei 2020 10:11 PM
  [ # 76 ]

Een latere 11 heeft dezelfde voorkant als een 15 hoor, alleen de pennen waar de voortrein over schuift zijn langer bij een 15. Zo’n vroege 11 heeft een afwijkende bouw, afwijkende voortrein denk ik en zeker een afwijkend stuurhuis.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 17 mei 2020 05:30 PM
  [ # 77 ]

In de tussentijd heb ik de onderkant van de carrosserie behandeld. hier weer een foto overzicht.

Ik heb de carrosserie op 2 matrassen op zijn zij gelegd zodat ik de onderkant goed kan behandelen en natuurlijk de zijkant niet beschadig

20200403_164324 by D Caris, on Flickr


De naden afgekit met carrosserie kit.

20200405_181651 by D Caris, on Flickr


Niet te spuiten oppervlakken afgedekt met plastic.


20200409_175050 by D Caris, on Flickr

De onderkant gespoten met 2k lak.

20200410_173427 by D Caris, on Flickr

En na droging in de bodyshutz gespoten. Onderkant ziet er in mijn ogen geweldig uit. groet denny

20200419_094446 by D Caris, on Flickr

Het eerst volgende wat ik nu ga doen is mij bezighouden met de spatborden. groet Denny

 

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 mei 2020 01:46 PM
  [ # 78 ]

Hee Denny,
Onder de bank van de linker achter passagier zit een diagonale doorgang naar buiten. Waar dient deze voor? Is dat ongeveer waar de panardstang loopt?
Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2020 01:48 PM
  [ # 79 ]

Blijkbaar is de opstelling van de achterwielophanging bij zo’n vroege traction anders, Ree. Ik heb deze uitsparing laatst nog ergens voorbij zien komen.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 19 mei 2020 02:09 PM
  [ # 80 ]

Is inderdaad voor de stang. Bij de oude types zit die uitsparing er. Ze waren waarschijnlijk bang dat die te ver door veren. Ik heb laatst de aanslagrubbers besteld maar die waren een stuk groter als die wat erop zaten. Toen heb ik de originele oude maar terug erop gezet.

20200406_161001 by D Caris, on Flickr

20200406_161039 by D Caris, on Flickr

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 mei 2020 02:20 PM
  [ # 81 ]

Hahaha. Dan drukt de panardstang in de kont van de passagier op de achterbank als je te ver doorveert. Bijzonder ontwerp. Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 24 mei 2020 09:14 PM
  [ # 82 ]

In dit lange weekend begonnen aan de spatborden. hier een foto verslag.

eerst stralen

20191025_141857 by D Caris, on Flickr

Dan het laswerk. Het voorspatbord aan de bestuurderskant had nogal wat schade. Het uitgeslepen stuk ligt ernaast.

DSCN7532 by D Caris, on Flickr

Daarna nog eens na stralen

DSCN7535 by D Caris, on Flickr

In de epoxy gespoten en op de auto gemonteerd om makkelijker te kunnen plamuren en schuren


DSCN7747 by D Caris, on Flickr

DSCN7748 by D Caris, on Flickr

DSCN7756 by D Caris, on Flickr


DSCN7757 by D Caris, on Flickr


DSCN7755 by D Caris, on Flickr

DSCN7754 by D Caris, on Flickr

De achterspatborden heb ik ook mee gestraald en in de epoxy gespoten

20200425_184812 by D Caris, on Flickr


DSCN7735 by D Caris, on Flickr


DSCN7739 by D Caris, on Flickr


DSCN7743 by D Caris, on Flickr


Het is toch wel meer werk dan ik had verwacht maar de voor spatborden zijn klaar om in de spuitplamuur gespoten te worden. Maar eerst de achterspatborden plamuren en schuren volgend weekend.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 28 juni 2020 04:54 PM
  [ # 83 ]

Toen ik de achterspatborden gemonteerd had op de auto om te plamuren en te schuren kwam ik er achter dat het linker achterspatbord breder was dan het rechter. Een tegenvaller dus. Het bleek een achterspatbord van een later type te zijn. Gelukkig had een goede bekende nog een vroeg spatbord liggen dat aan de achterkant goed was maar aan de voorkant niet meer te redden was. Dat betekende dat ik het lasapparaat er weer moest bij pakken. hier weer een foto rapportage van de spatborden die nadat het laswerk klaar was in de 2k epoxy gespoten zijn daarna geplamuurd en dan weer in de spuitplamuur gespoten zijn.

Hier de 2 stukken aan elkaar gehecht

20200503_131507 by D Caris, on Flickr

Na het lassen.

20200503_135004 by D Caris, on Flickr

Plamuren

20200512_181506 by D Caris, on Flickr

Nog eerst een keer in de 2k epoxy om te controleren of ze ook echt strak zijn. Blijkbaar geen fotos gemaakt van de andere kant.

DSCN7759 by D Caris, on Flickr


DSCN7761 by D Caris, on Flickr


En de spatborden in de spuitplamuur

DSCN7766 by D Caris, on Flickr

DSCN7765 by D Caris, on Flickr

DSCN7764 by D Caris, on Flickr

Het volgende waar ik aan ga beginnen is het plamuren en in de spuitplamuur zetten van de carosserie. Er zit wel wat plamuurwerk aan. De naden wat vroeger met tin zijn bijgewerkt moeten allemaal geplamuurt worden omdat ze door het stralen opgeruwd zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 juni 2020 06:38 PM
  [ # 84 ]

Die smalle strips onder de grille langs waren er in 38 in ieder geval niet meer. Niet bij de BL tenminste.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 07 juli 2020 04:15 PM
  [ # 85 ]

Plamuren en schuren


DSCN7768 by D Caris, on Flickr

DSCN7771 by D Caris, on Flickr

 

DSCN7769 by D Caris, on Flickr

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 08 juli 2020 09:18 AM
  [ # 86 ]

Het gaat hard bij jou very good Jammer dat je de daklijn niet in het zicht laat, al blijft dat natuurlijk een persoonlijke kwestie Wink

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gepost: 08 juli 2020 09:26 AM
  [ # 87 ]

Die daklijn hoort niet in het zicht, waarom zou je dat doen? Het ziet er bij een gespoten auto altijd uit alsof het slecht geplamuurd is.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 08 juli 2020 10:06 AM
  [ # 88 ]

Origineel (in ‘51) zit er een paar millimeter spuitplamuur op het gehele dak. Wanneer dit bij restauratie wordt weggeschuurd, heb je eigenlijk wel de garantie dat de naad voortaan in het zicht blijft. Ik zie die naad ook als een teken van een over-enthousiaste restauratie en niet persé als teken van originaliteit.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Denny caris
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-2019

Gepost: 08 juli 2020 11:15 AM
  [ # 89 ]

De daklijn is inderdaad een persoonlijke kwestie. Wat betreft dat het goed vooruit gaat met de restauratie heeft er ook mee te maken dat plamuur en spuitplamuur niet veel kost en ik dat zelf doe. Ook ben ik over het algemeen nog geen dingen tegen gekomen wat erg duur zijn (behalve het verchromen). Plaatwerk had ik ook niet veel nodig. Ik wil voor mijn vakantie de carrosserie in de spuitplamuur en de binnenkant uitgelakt hebben. Ik moet nog 3 deuren en de motorkap stralen, maar dat doe ik weer in het late najaar. Na mijn vakantie ga ik het blok uit elkaar halen ( met hulp) om te kijken wat daar vervangen moet worden. Hopelijk valt dat ook mee anders zal ik toch ook wat geld opzij moeten leggen om grote uitgaven te doen aan de traction.  groet Denny

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 08 juli 2020 11:51 AM
  [ # 90 ]
graddus schreef:

Die daklijn hoort niet in het zicht, waarom zou je dat doen?

Ik vind het mooi als je kunt laten zien dat de techniek nog niet zover was om het uit een stuk te kunnen maken, het verteld een verhaal van een productieproces zoals dat toen was. Nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening, gelukkig zijn er meer smaakjes te verkrijgen Wink


Verchromen is inderdaad een dure bezigheid. Ik ben benieuwd als je aan de motor gaat beginnen.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook