Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Jammer dat je niet bij de workshop dakreparatie laatst was.
Dan had je kunnen aanschouwen welke weg Huub Rutten is ingeslagen om dit probleem definitief te verhelpen.
Hij brengt draadeinden aan op het stalen kader, waarop de ruit zit gelijmd.
Op deze draadeinden wordt de dakmotor vastgezet.
Daarmee worden de krachten van de motor niet langer op het kunststof uitgeoefend.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Ja, dat was inderdaad jammer, maar ik was op vakantie, anders was ik zeker geweest.
De oplossing die Huub heeft bedacht lijkt me ook een hele goede. Dat doe ik dan wel als mijn oplossing het begeeft. Voordeel van hetgeen ik bedacht heb is wel, dat je alleen maar een soldeerbout en secondelijm nodig hebt.
Heeft Huub ook een beschrijving van zijn methode op het forum gezet?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
Ik ben bezig met een beschrijving van de reparatie. Komt er een dezer dagen aan.
Huub
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
En helaas, na een jaar staat hij hier nog niet onder. Wellicht elders te vinden? Graag een linkje dan.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Kleine update: de door mij gerepareerde motorsteuntjes voldoen kennelijk nog steeds, want alles werkt nog naar behoren. Wel liep het dak heel erg zwaar vanaf de achterruit weer naar boven. Naar nu blijkt is er een klein stukje van de geleiderail, precies bij de overgang van de achterklep naar de dakboog, afgebroken, dat zat er tussen. Nu ik dat verwijderd heb, loopt het weer aardig soepel. Ik ‘begeleid’ het dakje wel een beetje bij het dichtgaan, door er zachtjes aan te trekken bij het dichtschuiven. Om te voorkomen dat het op die plek, waar nu geen geleiding zit, ‘ontspoort’. Dat is alleen maar nodig totdat het dak van het achterraam af is, daarna loopt het probleemloos. En ik heb de boel weer eens van het juiste vet voorzien, dat zal ook wel schelen.
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)
RuudR schreef:En helaas, na een jaar staat hij hier nog niet onder. Wellicht elders te vinden? Graag een linkje dan.
Kijk eens hier.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237912/
Groet,
Huub
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Kijk, super bedankt!!
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.