13 van de 22
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9TD gekocht (foto’s p.3)
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 03 april 2006 06:19 PM
  [ # 181 ]
voge schreef:

ja toch? Heb er toch al zo’n 800km mee gereden, serieuze lekkage’s hadden al te zien moeten zijn, ook al zijn ze weggepoetst. Ook onder de auto ziet ‘t er niet echt olie achtig uit…

Edit: afgelopen donderdag een instructieboekje aangevraagd via http://www.citroen.nl , kreeg deze reactie terug:

Citroën.nl schreef:


Geachte heer Vogelenzang,


Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail.
Wij hebben deze vraag vastgelegd onder referentienummer 2-36089.

Ik heb voor u het instructieboekje van de Citroën Xantia aangevraagd en deze
zult u, afhankelijk van de voorraad, per post ontvangen.

Dit zonder verdere kosten voor u.

Met vriendelijke groet,

Léon van Grondelle
Citroën Klantenservice

Zo, dat is nog eens een nette service zeg! Zat het boekje er toch niet meer bij dan?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 06:23 PM
  [ # 182 ]

instructieboekje zat er helaas niet meer bij Confused Vond ‘t ook erg netjes!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 april 2006 06:32 PM
  [ # 183 ]
zandvoorta schreef:
Bram schreef:

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.

Mijn TD draait zowel koud als warm 800-900 tpm stationair.

1300 lijkt me echt veel te veel.

Misschien vergis ik me wel hoor, qua toerental (1300) bij koude start, WEL herinner ik me dat hij s’morgens wat sneller draaide….allebeide de TD’s trouwens. Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 06:35 PM
  [ # 184 ]
M&M schreef:
voge schreef:

instructieboekje zat er helaas niet meer bij

Voor nu , altijd nog digitaal   Wink

I know, heb ‘m al uit Very Happy
Evenals de publicaties en folders die daar staan!
Veel info op die site zeg!!!!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 april 2006 06:37 PM
  [ # 185 ]
Bram schreef:

Misschien vergis ik me wel hoor, qua toerental (1300) bij koude start, WEL herinner ik me dat hij s’morgens wat sneller draaide….allebeide de TD’s trouwens. Wink

Ik merk het niet bij een koude start maar kan ook zijn omdat de auto altijd in de garage staat en daarom nooit een “echte” koude start meemaakt.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 april 2006 06:47 PM
  [ # 186 ]
Bram schreef:
zandvoorta schreef:
Bram schreef:

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.

Mijn TD draait zowel koud als warm 800-900 tpm stationair.

1300 lijkt me echt veel te veel.

Misschien vergis ik me wel hoor, qua toerental (1300) bij koude start, WEL herinner ik me dat hij s’morgens wat sneller draaide….allebeide de TD’s trouwens. Wink

T’is wel normaal dat de koude motor warm iets sneller ronddraait. Daar is die koudestartregeling voor die met een kabeltje wordt aangetrokken achterop de Bosch pomp. Dat iets sneller varieert nogal eens, want het kan gewoon bijgesteld worden op de pomp. Eigenlijk maakt t ook geen bal uit, zolang de motor bij koude start maar netjes blijft lopen. Dreigt ie af te slaan, dan wordt t tijd voor actie.

Als de koudestartvoorziening die op deze foto’s lijkt te ontbreken faalt dan slaat ie met koude motor heel slecht aan met veel terugslaan en blauw/witte rook. Ik zei nu dat ie op deze Xantia 1.9 TD onbreekt, maarmee bedoel ik alleen dat het er niet op zit zoals bij mij (zie plaatje hieronder). Hier zit een handle voor op de pomp die door een ander thermostatisch elementje wordt aangetrokken. Echter, bij Serge zit dat er niet op. Mijn vermoeden is dat dit mogelijk elektronisch wordt geregeld. Iemand een idee?

Dit plaatje hieronder laat zien hoe het bij mijn bosch pomp zit. Deze is geheel mechanisch, alleen zie je wel een gasstandpotentiometer tvg EGR.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 april 2006 06:53 PM
  [ # 187 ]

Ik merk het niet bij een koude start maar kan ook zijn omdat de auto altijd in de garage staat en daarom nooit een “echte” koude start meemaakt.

Idem, alleen staat die van mij wel altijd buiten, weer of geen weer.

Jeroen

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 07:08 PM
  [ # 188 ]
toniclight schreef:

Ik merk het niet bij een koude start maar kan ook zijn omdat de auto altijd in de garage staat en daarom nooit een “echte” koude start meemaakt.

Idem, alleen staat die van mij wel altijd buiten, weer of geen weer.

Jeroen

Mijne ook.. Maar start ‘ie bij jullie warm ook iets minder goed dan koud?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 april 2006 07:12 PM
  [ # 189 ]

Mijne ook.. Maar start ‘ie bij jullie warm ook iets minder goed dan koud?

Nee.

Jeroen

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 april 2006 07:21 PM
  [ # 190 ]

idd, start altijd goed alleen als ie echt heet is bv in de vakantie met caravan draait de startmotor wat langer rond maar dat is ws het intern verdampen van de diesel bij hoge temperaturen of zoiets.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 07:24 PM
  [ # 191 ]
zandvoorta schreef:

idd, start altijd goed alleen als ie echt heet is bv in de vakantie met caravan draait de startmotor wat langer rond maar dat is ws het intern verdampen van de diesel bij hoge temperaturen of zoiets.

Bij mij draait de startmotor sowieso iets langer rond dan ik bij de BX gewend was. Als ‘ie koud is hoor ik ‘m zo’n 5 keer en als ‘ie warm is een keer of 8. Toch loopt ‘ie wel meteen mooi rond na het starten dus maak ik me er geen zorgen om eigenlijk.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 april 2006 08:43 PM
  [ # 192 ]

ws wordt de accu wat minder waardoor het voorgloeien ook wat minder is.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 03 april 2006 09:15 PM
  [ # 193 ]

heb je dat ook wel eens gehad dan? Lijkt me toch eigenlijk dat ‘ie dan slechter moet starten als ‘ie warm is… Maar goed, als ‘t slechter wordt kan ik altijd eens een andere accu proberen natuurlijk…

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 03 april 2006 09:54 PM
  [ # 194 ]
zandvoorta schreef:
Bram schreef:

Je TD moet wel s’morgens bij koude start iets hoger in toerental draaien (ong 1300 rpm), daarna zakt ie af naar rond de 850 a 900 rpm.

Mijn TD draait zowel koud als warm 800-900 tpm stationair. 1300 lijkt me echt veel te veel.

Ook mijn TD draait koud en warm circa 800-900 tpm. Ik wacht na het doven van het voorgloeilampje nog een seconde of 3. Daarna start ze vrijwel meteen. Zonder dat wachten moet de startmotor m.n. bij warme motor wat langer actief zijn. Dat was ik totaal niet gewend met de ZX: sleutel omdraaien en meteen lopen, altijd.
Patrick

btw: maagdelijk schone motorruimte als ik het zo kan bekijken.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 april 2006 10:04 PM
  [ # 195 ]
voge schreef:

heb je dat ook wel eens gehad dan? Lijkt me toch eigenlijk dat ‘ie dan slechter moet starten als ‘ie warm is… Maar goed, als ‘t slechter wordt kan ik altijd eens een andere accu proberen natuurlijk…

Niet bij de xant maar mijn peug diesel sloeg ineens sneller aan nadat er een nieuwe accu inzat.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
13 van de 22
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook