Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Keerring ligt sowieso VEEL te diep. Eerst maar eens goed monteren voordat je verder zoekt. Wordt dus keerring nr 3 want die onbeschadigd demonteren gaat niet lukken
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Waarom ga je met het blokje niet naar iemand (Burton of een andere specialist) die eventueel wat nameet en er voor jou een keering in plaatst? Dan ben je waarschijnlijk voor weinig van alle malheur af: inbouwen en rijden maar
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Nogmaals dank voor jullie adviezen. Ik ben naar een 2CV-specialist gegaan, en heb een betere merk Gläser, met extra lip aan de buitenkant en een soort van olieribbels aan de binnenlip) keerring meegekregen, die niet zo diep gemonteerd en…dicht!
De eend is zojuist weer opgebouwd zodat ik morgen naar de RDW kan. Nogmaals grande merci!
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Mooi dat het opgelost is
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi! Ik denk dat door dat te diepe monteren de lip eigenlijk achter het deel kwam waar hij juist op moet afdichten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dat ziet er zeer goed uit - zo zit ‘ie goed gemonteerd. Mooi dat het opgelost is. Succes bij de RDW!
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Van mij ook: fijn dat het opgelost is en graag meegedacht.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
De eerste grote rit na revisie naar de RDW in Veldhoven ging prima. Bij de balie zou het in eerste instantie eigenlijk zo niet kunnen: een VIN-nummer in een nieuw chassis graveren, het slapend kenteken activeren en de auto op naam stellen dat is te veel in een keer. Gelukkig wilden ze na lang overleg toch wel helpen. Uiteindelijk was de behandelde ambtenaar erg belangstellend, kwam zijn collega een sterk verhaal vertellen over hoe ze vroeger met een Eend door de Budelse heide gingen crossen tot het chassis was geknikt en kwam de uiterst vriendelijke dame vanachter de balie vandaan de hal in om me te waarschuwen geen bankpas in de kachelopening van de Eend te klemmen. Zij had de ervaring dat je die dan niet meer terugvond. Al met al een gezellige ochtend ouwehoeren over eenden bij de RDW. En naar huis met een vers-chassisnummer. Als het kenteken binnen is, bestel ik GAIK-platen en moet ‘ie nog naar de APK. Want een APK-keuring staat door corona nog niet op het RDW-menu.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De grootste horde is genomen
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn