Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
De startmotor van mijn dame gaat soms pas draaien nadat ik de sleutel al een seconde in de startstand heb staan.
Ik vermoed dat de startmotor/solenoïde een reinigingsbeurt nodig heeft. Of het contactslot heeft kuren maar ik vermoed toch de solenoïde.
Voordat ik ga sleutelen, waar zouden jullie op gokken?
Waarom ik dit vraag; de startmotor demonteren vereist het aftappen van het koelwater en het demonteren van de intercooler, geen extreem moeilijke klus maar ik ben benieuwd of jullie soortgelijke ervaringen hebben of misschien een simpeler oplossing voordat ik weer aan het aftappen ga.
ik vrees dat de startmotor en met name de koolborstels aan t eind van hun leven zijn.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik hoor geen tik en als ik die hoor gaat hij meteen draaien, maar goed toch de startmotor dus. Dan ga ik die vandaag demonteren denk ik en meestal is wat schoonmaken en een likje vet al genoeg volgens mij. We gaan het zien.
een likje vet maakt de koolborstels niet langer
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Klopt, maar laat de solenoïde wel soepeler heen en weer gaan, ik heb hem al uit elkaar trouwens. Koolborstels zijn nog dikke prima, solenoïde en de lagers en alles wat beweegt een likje vet gegeven en schoongemaakt, in de omgekeerde volgorde dus. Het is wel een rotklus, wie heeft bedacht om de koeler van de turbo voor de startmotor te bouwen…. dat was vast geen sleutelaar….
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Alles weer in elkaar, het meeste werk was de intercooler verwijderen, wat een rotplekken om de steun voor dat ding vast te zetten, boutjes en moertjes op de meest rare plekken om de steun te bevestigen, echt een ramp. Goed, het zootje zit weer in elkaar, alle lagers gesmeerd, de rotor gereinigd, koolborstels gereinigd, de solenoïde gesmeerd, de tandwielen gesmeerd; ik ben benieuwd of hij nou niet meer blijft hangen, tot nu toe niet in ieder geval maar dat is natuurlijk niet echt een test, 3 keer starten.
soms zijn de koolborstels dermate vuil dat ze kleven in hun geleiders en niet goed het anker volgen met soms slecht contact als gevolg.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Dat klopt, maar dat was bij deze niet het geval.