Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hier een zeer bijzondere voor oorlogse Traction cabriolet te koop
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hier weer een mooie cabrio te koop, als ik het geld had was ik zeker serieus gaan kijken, wat een plaatje
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Volgens mij heb ik die bij Losson al eens te koop zien staan.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Deze Cabriolet heeft idd al eerder te koop gestaan voor ongeveer de helft. Het is weliswaar een originele Cabriolet en dus geen replica, maar de restauratie laat op z’n zachtst gezegd nogal te wensen over…..
Weer eentje bij Losson
http://www.losson.com/index.php?page=fr-vehiculesDetail&idmodele=377
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
https://www.bonhams.com/auctions/26494/preview_lot/5372143/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Die hoort in een museum. Wat een mooie auto!
Volgens mij is dit geen originele Cabriolet maar een replica…..
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Heb ook mijn twijfels.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik heb de foto’s zojuist nog eens bestudeerd en weet het nu zeker…..
Jammer dat het er niet bij wordt verteld.
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Dan zou dat kranten artikel ook niet echt zijn? Ik zeg niet “gelogen”?
In het krantenartikel wordt nauwelijks over de Cabriolet gesproken. Slechts dat hij hem bij dezelfde man in Frankrijk heeft gekocht….. Niets over originaliteit of restauratie.
Hij heeft de auto dus kennelijk als replica gekocht.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hoe zien jullie dat het hier om een replica gaat?
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik zie wel wat onderdelen die lijken op die van mijn eerste eend uit ‘78. Maar dat kan natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Het coquenummer behoort tot een vierdeurs 11BL uit 1940. Het serienummer is dan wel van een 7C uit 1937 maar de alu plaatjes zitten niet meer met de originele nagels bevestigd dus die komen waarschijnlijk van een andere auto, evenals de registratie papieren.
De scharnieren en deurklinken zitten op de verkeerde plaats. De rechthoekige uitsparing rondom de versnellingshendel hoort rond te zijn in 1937. Het reservewiel zit niet goed gepositioneerd. etc, etc.
Verder nog een aantal cosmetische zaken die niet kloppen zoals de witte kilometerteller, dashboardknopjes, pilote-velgen, verkeerde spatborden, etc.
De motor is geen 7CV maar een 11CV.
Tegenwoordig zijn er zoveel replica’s op de markt dat het zeer wenselijk is als men met behulp van authentieke foto’s, restauratie foto’s, originele papieren, historie, etc. de originaliteit kan aantonen. De rode cabriolet die ze als voorbeeld op de site hebben gezet (met Nederlands kenteken) is overigens wel een originele.
Het is wel opvallend dat met name professionele handelaren en veilinghuizen vaak replica’s aanbieden terwijl ze de historie niet kennen.