12 van de 21
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
waterman’s A124: auf wiedersehen!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2020 07:42 PM
  [ # 166 ]
2d schreef:
Han S schreef:

En waarom staat er een pijl op dat filter? Wie het weet mag het zeggen.

Die moet toch in de rijrichting?

?? Mis ik de ironie?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2020 09:19 PM
  [ # 167 ]

Nee hoor Jan, ik proef hem hier. En 2D zit 1300 km verderop Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2020 10:19 PM
  [ # 168 ]

Laughing

Wanneer ga je en route?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juli 2020 04:13 PM
  [ # 169 ]
jantje1948 schreef:

Laughing

Wanneer ga je en route?

Als de pijl de goede kant opstaat

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juli 2020 04:31 PM
  [ # 170 ]

haha

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2020 06:48 PM
  [ # 171 ]

Twee volle weken lang genieten van je auto, wie wil dat nou niet? Voor mij werd het, ondanks alle coronaperikelen, toch een toffe vakantie. Met de A124 E200 Cabriolet naar Oostenrijk!

De eerste week heerlijk ontspannen in het zuiden van Karinthië, en daar lekker rondgehangen en wat tours gemaakt. Ieder dag met de kap open kunnen rijden waardoor zelfs een simpele rit naar de plaatselijke supermarkt een genot werd!

Ook de Weissensee hebben we bezocht en daar aan de kust vonden we dit prachtige hotel-restaurant

En het kleine skidorp Obertilliach ziet er zo uit:

De omgeving is prachtig en de E200 blijkt een zeer comfortabele en betrouwbare vakantiesloep te zijn. Natuurlijk ging er toch nog iets lulligs mis: de zekering van de hydraulische pomp viel uit elkaar. De lokale dorpsgarage loste dat snel, vriendelijk en goedkoop op. Info op het web leerde mij dat deze zekeringen na een jaar 20 compleet gaar zijn. Deze had ‘t 25 jaar volgehouden!


Met dat kleine ongemak snel verholpen was ’t weer genieten. Tofste rit was toch wel toen we na de eerste week gingen verkassen naar Tirol. Over de Grossglockner Alpenstrasse, dwars door Oostenrijk!



Op 2500 meter lag zelfs nog sneeuw en met de verwarming een beetje aan en een lekkere trui was het zelfs bij 5 graden goed te doen.

Daarna kwamen we aan bij ons huis in Tirol

Tirol is ook prachtig maar veel drukker en toeristischer dan Karinthië. Toch een ontzettend interessant gebied waar vooral heel veel te doen is qua outdoorgedoe. Kom ik niet voor, dus lekker meren opzoeken, wat hangen en zwemmen:

en dorpjes bezoeken natuurlijk.


Na een week Tirol aftanken en door naar de Deutsche Alpenstrasse, een route die ik in 2018 al eens met mede-forummer en citro-afvallige 2d had gereden met m’n 190c.

Dat tanken valt mee trouwens: ondanks 1650 kg rijklaar gewicht en een armetierige 2 liter motor met maar 135 pk is deze Duitse Sloep wel erg zuinig: 1 op 12 gemiddeld over dik 3000 km waarbij die ritjes door de bergen natuurlijk niet met een fluwelen rechtervoet gaan. Over het inpakken gesproken: de kofferbak heeft een inhoud van 300L, ongeacht of de kap open of dicht is. Het is verbazingwekkend hoeveel meuk je daar in kunt proppen!


En nog even een leuk plaatje op de Deutsche Alpenstrasse:

Al met al een hele fijne vakantie met een superlekkere auto gehad. Mooie dingen gezien, lekker kunnen uitrusten en ook erg lekker kunnen eten natuurlijk!

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 04 augustus 2020 06:56 PM
  [ # 172 ]

Mooie plaatjes! Lang geleden dat ik in Oostenrijk was. De Wereldmeeting voor 2CV vrienden, met mijn Acadiane (die ik helaas al lang niet meer heb).
Ik heb genoten van Oostenrijk, prachtig land. Tirol ben ik niet geweest, ik ben niet verder west geweest dan Lienz. Ook nog een paar dagen in Graz geweest, logeren bij vrienden die ik op de meeting had leren kennen.

Zo’n trip met een W124 is zonder twijfel heel gerieflijk. Ik kwam niet toe aan het opknappen van mijn ‘87 230 CE, anders hadden we daar wellicht ook wat leuke tripjes mee gedaan. Meer dag-tochtjes dan, want voor de grote afstanden hebben we natuurlijk de C35.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2020 08:20 AM
  [ # 173 ]

Alsof de duivel er mee speelt. Denk je na de verkoop van die lekkende Franse hokken eindelijk verlost te zijn van hydraulische lekkages, gaat de dakvergrendelingscilinder lekken! En flinke fontijn van mercedes-lhm onder het achterdeksel. Gelukkig zit er een plaat tegen dat ding aan en is het dak zelf niet vies geworden.

Gelukkig geen al te lastige reparatie, binnen 5 minuten lag het onding op mijn werkbank.

Een gereviseerde cilinder kost slechts 54 euro. Gelijk besteld en voor het weekend in huis.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2020 08:33 AM
  [ # 174 ]
waterman schreef:

Een gereviseerde cilinder kost slechts 54 euro.

Is dat een ruilsysteem?
Oude inleveren, gereviseerde retour.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2020 08:46 AM
  [ # 175 ]

Ja. Een nieuwe cilinder kost 149 euro, da’s gewoon een nieuw onderdeel. Lever je dan toch je oude in dan krijg je evengoed 25 euro terug. Kies je voor revisie dan bestel je een gereviseerde (en tevens verbeterde) cilinder en moet je de oude terugsturen. De borg is dan 80 euro. Revisie is door MB uitbesteed en gaat via een Duits bedrijf: https://www.rscauto.de/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 06 augustus 2020 09:47 AM
  [ # 176 ]

Mooi, dat heeft MB toch wel gewoon prima voor elkaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2020 08:26 AM
  [ # 177 ]

Het verkrijgen van een ruilcilinder duurde wat langer dan gepland. De heren van RSC belden mij maandag op met de mededeling dat ze hadden gehoopt om een cilinder te kunnen terugsturen, maar dat ze een tekort aan ruilmateriaal hebben. Klanten betalen borg (en da’s best nog wel veel!) maar sturen geen spullen terug. Resultaat: geen materiaal meer om te reviseren, geen voorraad meer en dus langere levertijd. De vraag was of ik m’n eigen cilinder wilde opsturen voor revisie, dan zouden zij als service de kosten voor het heen weer sturen voor hun rekening nemen. Omdat ze vlak over de grens bij Oldenzaal zitten en het reviseren maar een half uurtje werk is, hebben we besloten dat ik er maar even naar toe zou rijden.

Dus een ritje van 200 km:

Cilinder op de testbank om de lekkage vast te stellen:

Hierna uit elkaar en ja hoor, keerring geploft:


Alles nieuw er in en dan even testen:


En vervolgens weer naar huis en dat kreng inbouwen onder het kapdeksel:

het is soms net vliegtuigtechniek in het klein..

En we rijden weer! Met dit weer is het soms zelfs te heet…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 augustus 2020 09:35 AM
  [ # 178 ]
Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 augustus 2020 11:00 AM
  [ # 179 ]

Goed werk Herr Wassermann. Fijn dat het allemaal zo goed geregeld is. Dat is fijn rijden en klussen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 augustus 2020 07:04 PM
  [ # 180 ]

Op de kentekencard van de A124 E200 staat milieuklasse “euro 1”. Da’s onhandig, dan mag je bv in Belgie de achterlijke LEZ van bepaalde steden niet in. Niet dat ik daar vaak kom, maar als ik er heen wil, dan moet het kunnen. Ik kwam er echter achter dat de laatste bouwjaren van de w124’s helemaal geen euro 1 zijn. Ze voldoen aan de EURO 2 normen die begin 96 verplicht werden.

De RDW zei: ja leuk enzo maar wij nemen bij de invoer van het voertuig de milieuklasse aan die volgens ons bij het bouwjaar hoort. Als u denkt dat het anders is: prima, laat maar zien wat de constructeur zegt en dan kijken we wel verder.

Also: ik mailen met Stuttgart. Daar zei men: ja hoor, uw wagen is geheel EURO 2 en dat hebben wij in december 1995!! al met de Tüv geregeld én aan de dealers én het finanzambt laten weten. In DE is het zo dat een schone wagen minder belastingheffing kent, dus is dat belangrijk. Ik heb ze verzocht om mij een kopie van die stukken te sturen. Dat heeft even geduurd, maar vandaag kreeg ik per mail een stel scans van de papieren uit de jaren ‘90 en verdomd, ze bevestigen dat die auto’s EURO 2 zijn.

Vandaar dat ik vandaag eens een brief aan de RDW geschreven heb met het verzoek om de milieuklasse aan te passen in het kentekenregister en op de kentekencard. De stukken van MB er bij en op de post. Nu eens afwachten wat er gaat gebeuren!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
12 van de 21
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook