Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017
- CX 2400 pallas carb
[img]Zie op de bijgevoegde foto de luchtinlaat van mijn carburateur (WEBER 34) van mijn 2400 Pallas uit 1980 met airco (met airco optie in hoedenplank af fabriek). IK heb een kring gezet op een onderdeel dat op die luchtinlaat zit. Weet iemand waartoe dat apparaat(je) dient?
Alvast bedankt voor de info. MVRGR Joost Brantjes
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017
- CX 2400 pallas carb
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het plaatje is wat vaag maar ik denk dat het een back-fire klep is. Uit welk land komt jouw cx? Kan het zijn dat er lpg in heeft gezeten bijvoorbeeld?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017
- CX 2400 pallas carb
Dankje voor je reactie. Mijn auto komt uit Fankrijk en voor zover ik weet heeft hij geen gas installatie gehad. Je ziet ook geen achterblijfselen ervan.
Ik heb zelf Haynes er op nageslagen. Nou staat in Chapter 13 Supplement (revisions and information on later models) dat de 2400 motor vanaf 1 januari 1979 een extra luchtinlaat(je) heeft gekregen. Er staat een plaatje bij en dat is precies dat ding dat ik bedoel. Ze noemen het een ‘float chamber vent filter’. Er staat ook bij dat je hem met benzine moet reinigen elke keer dat de luchtfilter wordt vernieuwd. Dat ga ik maar eens doen want kan zo maar 30 jaar niet gebeurd zijn.
Waarom er een extra luchttoevoer is geplaatst weet ik niet en staat er ook niet bij. Zou dat met tegen gaan van back fire te maken kunnen hebben?
Vanaf een bepaald jaar ( per land verschillend) mochten nieuwe auto’s met carburateurs geen “open” vlotterkamer meer hebben en moest er dus een ontluchter/filter op. Dat in verband met het verdampen van benzine en het overstromen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017
- CX 2400 pallas carb
OK. Dat is dan ook weer duidelijk! Dank voor jullie antwoorden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017
- CX 2400 pallas carb
Dankje. Zo wordt het nog duidelijker. Ik vraag me af of dat schot er nog ziet. Ga ik checken.
Mooi dat boek van Citroen Stadionplein. Een soort ‘grote boek van Sinterklaas’ lijkt het wel.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nooit geweten dit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ook nooit gezien op een auto .
Vermoed dat dit dient om “vapor lock” te voorkomen .
Weer zo een modificatie die niemand ooit geplaatst heeft .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10373
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat denk ik niet. Ik had een 2400 break uit, ik denk, 80 (kan dat? het was nog een smalspoor). Die had bij het vlotterdeksel ook een retouraansluiting, juist om vapour lock te voorkomen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb het bij Technische dagen van de CX club een keer of 3 gezien. Geen idee hoeveel er nog rijden hiermee.
De wijziging is van april ‘79, maar niet heel lang daarna kwamen ook al de de 2500 motoren, die hebben het dacht ik niet. Verder werder er volgens mij steeds meer IE / GTi geleverd, daar die een stuk vlotter / zuiniger zijn. Staan de verkoop aantallen per type niet in het boek van Buurma?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!