cx gebruik ik dagelijks, doet het voortreffelijk, model break uit ‘78. na een een paar dagen stilstaan komt hij niet meer omhoog, er brandt geen rood lampje, remmen en stuurbekrachtiging doen t prima, drukregelaar slaat af en toe aan, heb ontlucht. stangetje dat de hoogteregelaars aanstuurt lijkt ook gewoon te bewegen wanneer ik de auto in de verschillende standen probeer.kom er niet uit en wil vandaag op vakantie, zeer vreemd probleem, ben t in 25 jaar ds en cx rijden/sleutelen nog niet tegengekomen…
ben nu filtertjes aan t schoonmaken, zijn wel een beetje vies, er zit genoeg olie in… slang naar pomp is nieuw en lekt niet
wie weet raad!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vervuilde/vastzittende hoogteregelaar?
Voor en achter komt niet omhoog, is het niet heel toevallig wanneer beiden tegelijk vervuild zijn? Ik heb twee leidingen losgemaakt v d achter hoogteregelaar en daar is geen druk
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien heel simpel dat de ontluchtingsschroef los is?
Of de pomp zuigt lucht aan?
Nee dat is t niet omdat remmen en stuur bekrachtiging het wel doen. Er komt geen druk op hoogteregelaars, leidingen losgemaakt. Is het de safety valve? Heb daar zelf nooit aan gesleuteld?
Kijk je “vanne de prioritee” in Nederlands de prioriteitsklep, soms ook de vanne de securite ( veiligheidsklep) genoemd eens na: Als die “in” gaat gaat alle LHM naar de remmen en de besturing, en “niks” naar de vering, uit veiligheid, is eigenlijk bedoeld om de remmen te schermen tegen een leiding lek in de vering. Waar zit die: Op het subframe onder de besturing.
To err is human, not to err is divine.
Ja daar ben ik nu aangeland. Weet alleen niet hoe die werkt en wanneer die wordt in of uitgeschakeld? Zit een soort sensor op met daarop een stekker waar 12 volt op staat. Ik had de toevoer losgeschroefd en daar stond behoorlijk druk op. Nu maar het hele ding er af schroeven en demonteren. Of is er een andere manier om de oplossing te vinden?
Net druk gemeten, geeft mooi 160 bar
Heb m uitelkaar, hij zat vast. Maar is niet echt vuil.. hoe komt hij vast.. gewoon weer inelkaar..?
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gewoon proberen inderdaad. Misschien heeft deze of gene er nog 1 liggen? Die elektrische aansluiting is voor het controlelampje.
Kun je niet controleren of het zuigertje gangbaar is?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik denk dat hij nu wel weer gangbaar is. Kan m ook afzagen.. safety functie vervalt dan maar kan nooit meer deze storing geven.. ik zet m nu maar gewoon in elkaar en hoop dat hij t doet en niet weer klem komt te zitten.
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of even de bekende adressen bellen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De Bovenste” aansluitingen ( waar het contact zit is boven) zijn de in en uitgang naar de remmen en besturing. De onderste 2 zijn de leiding naar de voorste en achter hoogteregelaar = vering. Die drukschakelaar bedient de rode lamp van het hydraulische systeem.
Er uit halen ?! Dan heb je bij een defect in de vering geen remmen en stuurbekrachtiging meer, dat risico wil je echt niet lopen. Stel je rijdt 120 km/uur, en er slaat een steen tegen een leiding van het veersysteem, geeft een flinke lekkage en je hebt ineens geen remmen meer?
Hoe komt het: Vulil of gecorrodeerd, bij starten krijgen remmen en besturing prioriteit, hoort vanzelf terug te komen, niet dus en vast blijven zitten.
To err is human, not to err is divine.
safety valve uitelkaar gehaald en weer gemonteerd en auto komt weer omhoog…de stift zat dus erg vast. heb de lhm vernieuwd, althans wat in het voorraadvat zit, en het vat goed schoon gemaakt, was behoorlijk vies.
dank v h meedenken!!
morgen op vakantie met de cx. was de eerste storing in 3 jaar…
Goede actie ! Dat zoiets na 42 jaar een keer vast blijft zitten verbaasd me niet.
Prettige vakantie !
To err is human, not to err is divine.
Inmiddels op reis, 1e dagen gingen goed, alleen nu lijken de hoogte regelaars een beetje een eigen leven te gaan leiden. Bij starten en wegrijden gaat de Auto soms voor in hoogste stand staan. Maar soms gaat hij ook achter te hoog en blijft hij voor te laag. Ik begrijp niet zo goed hoe dat kan..? Wanneer ik een tijdje rij normaliseert alles zich weer naar de juiste hoogte. Wanneer ik het pookje naar boven of beneden zet luistert de auto daar niet altijd naar.