3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Verroeste Benzinetank
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 13 juli 2020 09:31 AM
  [ # 31 ]
IDealist schreef:

Mijn behoefte is dezelfde als die Repelsteeltje schetst, om dezelfde redenen. Volgens mij is er zo een groep afnemers te formeren voor een kleine serie van die tanks…

Als die behoefte er inderdaad is, en we kunnen de fabrikant overtuigen van afzet (niet afzetten van de klant, maar verkoop van zijn product), wil ik graag op de lijst van gegadigden.

Vooralsnog blijft het een economisch/praktische afweging. Er is ook grasmaaierbenzine verkrijgbaar, die kost 4 euro per liter. Deze zou zonder problemen 3 jaar in de tank kunnen blijven, maar dan moet je die ook even oprijden en opnieuw vullen. Ook in vaatjes van 60 liter te koop, maar dan geen, of nauwelijks, korting.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 13 juli 2020 09:35 AM
  [ # 32 ]

Mod, sorry, per ongeluk dubbel geplaatst. Eén keer moet genoeg zijn.

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 13 juli 2020 07:55 PM
  [ # 33 ]

Ik ben ook potentieel geïnteresseerd in een oplossing. Ik heb er geen haast mee.

Er zitten aanbieders in Nederland (alutank.nl) en in Engeland.
Op eBay.de vind je al een (china made?) ref DL-racing.com) 20 liter tank voor 115 euro incl btw.
Op alibaba zie je zelfs RVS custom tanks voor zeer lage bedragen.
Zoals meestal is het verstandig eerst te verdiepen in de opties die een object al dan moet moet hebben om goed te functioneren. Voor een platte en brede benzinetank, zoals in een DS, lijken “anti-klots schotten” een gewaardeerde werking te hebben….

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 13 juli 2020 10:07 PM
  [ # 34 ]

Blijft de vraag of er niet reeds iets is dat past, een beperkt volume heeft, veilig te bevestigen is….

https://www.lambretta-teile.de/Petrol-tank-flach-Vespa-VNA-VBC

en dan ook liefst in alu of rvs:

https://www.lambretta-teile.de/Petrol-tank-XXL-10-litre-2-cut-outs-stainless-steel-Lambretta-Li1-Li2-Li3-LiS-SX-GP-dl

deze lieden hebben dit ook na laten maken.

en dit is volgens opgave ook RVS: https://www.aliexpress.com/i/32853761793.html

dit is 15 liter: https://www.aliexpress.com/i/32828890592.html

en dit is in UK gemaakt: https://www.swapland.fr/reservoir-tampon/4319-reservoir-a-carburant-15-litres.html

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 16 juli 2020 04:07 PM
  [ # 35 ]

En de vrienden van Volkswagen hebben andere redenen om een benzinetank te willen wijzigen, maar als ze dat dan doen hebben ze dezelfde overwegingen:
https://www.paruzzi.com/nl/t25-bus/benzine-uitlaat-kachel/benzinetank/496/

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
JAS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 04-06-2020

Gepost: 20 juli 2020 06:51 PM
  [ # 36 ]

Er is nog een optie:
Bij veel merken zie je dat bijzondere modellen, zoals cabrio’s, tanks hebben van kunststof.
Voornamelijk vanwege de kleine series is het ontwerpen en maken van een stalen tank dan niet aantrekkelijk.

Daarvoor gebruikt men dan de “paasei” methode: In een stalen mal worden plastic korrels gedaan, onder verhitting en 3D kantelen krijg je een uniforme kunststof laag aan de binnenkant.
Rotatiegieten, heet dat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotatiegieten

De mal kan heel goedkoop zijn, hoeft alleen zichzelf en een paar kilo plastic te dragen. Het proces is simpel en goedkoop.

Denkbaar is, een DS tank horizontaal langs de flensrand te “splitsen” en als mal te gebruiken.
Rotatiegieters hebben allerlei listen om aansluipijpjes en aftapdoppen en dergelijke in het product mee te nemen.

Het wachten is op een initiatiefnemer.

Profiel  
 
Currus ambulance ID20f
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 19-04-2008

Gepost: 23 juli 2020 12:00 PM
  [ # 37 ]

Leuk, die optie van 3D kantelgieten kende ik nog niet, mogelijk vergelijkbaar met een langzame versie van tin gieten (centrifugaal gieten). Voorbeelden bij De Tinnen Roos.

Inmiddels weet ik ook ongeveer de afmeting van de tank: 16 cm hoog aan de hoge kant en 10 cm hoog aan de lage kant.
Dat maakt t uitkijken naar een bestaande opties makkelijker….

1970 ID20f Currus rehaussé ambulance.
1984 GsA break Club

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 29 juli 2020 10:09 AM
  [ # 38 ]

Mijn tank zit er weer in!
Toch mooi zo’n orginele tank, is al bijna een design stuk op zichzelf.

Afbeelding Bijlagen
BC36B478-A14A-47DB-9844-A176844FBA14.jpeg016E2A66-99A1-4017-91D6-6A89C26C229B.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 29 juli 2020 11:36 AM
  [ # 39 ]

Dat ziet er echt mooi uit. Ben je jouw DS aan het restaureren? Zo mooi strak allemaal

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 29 juli 2020 06:59 PM
  [ # 40 ]

Quoten van het laatste bericht is niet toegestaan, zie ook de forumregels. police
Dat klopt, volledige restauratie van een DS19 Pallas uit 64 Wink
Begint ergens op te lijken zo met opbouwen….

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook